×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
پلمب ۱۷ واحد متخلف در سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” علیرضا زینلی پور، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ واحد قصابی و مرغ و ماهی فروشی متخلف در این شهرستان پلمب شدند. 

 وی با بیان اینکه بحث نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی از مراکز تولید تا عرضه در واحدهای کشتارگاهی، قصابی مرغ و ماهی فروشی، طباخی و غیره تماما بر عهده بازرسان دامپزشکی بوده و در تمام مراحل، دامپزشکی حضور فعالانه ای دارد. 

زینلی پور با اشاره به اقدامات دامپزشکی شهرستان سیرجان گفت: به منظور ارتقای سطح بهداشت در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در قالب طرح تشدید نظارت های بهداشتی به ویژه در ماه مبارک رمضان انجام شده است که ۱۷ واحد عرضه مرغ و ماهی و قصابی متخلف به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دامپزشکی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی از ابتدای فروردین ماه تاکنون پلمب شده است.

وی گفت: در این مدت بیش از ۶۳۰ کیلوگرم فرآورده های خام دامی فاسد و تاریخ منقضی ضبط و معدوم و از چرخه مصرف خارج شدند. 

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سیرجان اذعان کرد: طی بازرسی های صورت پذیرفته از سوی کارشناسان نظارت بهداشتی شبکه، یک مرکز غیر مجاز جمع آوری شیر که اقدام به جمع آوری غیر اصولی و بدون مجوز شیر از واحدهای گاوداری می کرد تا زمان اخذ مجوزهای بهداشتی دامپزشکی تعطیل شد.

زینلی از همشهریان محترم خواست ضمن تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز و با تاییدیه دامپزشکی، موارد تخلف را سریعا و از طریق شماره تماس ۴۲۲۰۵۰۳۶ به اطلاع این شبکه برسانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.