×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
کمک میلیاردی خیران به خانواده زندانیان سیرجان

به گزارش”سیرجان خبر”مجمع عمومی سالیانه انجمن حمایت از زندانیان سیرجان همزمان با برپایی جشن نسیم مهر به منظور کمک و مساعدت به خانواده‌های زندانیان نیازمند و با هدف جلب مشارکت مادی و معنوی خیرین و نیکوکاران در سالن اجتماعات فرمانداری سیرجان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی، امام جمعه شهرستان سیرجان در این مراسم با بیان اینکه کمک به محرومان در دین مبین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته و امامان معصوم خودپیشتاز کار‌های نیک و خیر و کمک به نیازمندان بوده‌اند، ابراز کرد: یکی از اهداف مهم انقلاب رسیدگی به وضع مستضعفان و رفع محرومیت از آن‌ها است و خوشبختانه انجمن حمایت از خانواده زندانیان سیرجان تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوبی در این مسیر داشته‌اند.

محسن نیک ورز، دادستان شهرستان سیرجان نیز ضمن قدردانی از حضور و مساعدت نوع دوستانه مسئولین وخیرین در کمک به خانواده‌های زندانیان گفت: ۲۶۵ خانواده نیازمند زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان سیرجان هستند که برای رفع مشکلات این خانواده ها، مشارکت بیشتر خیرین و سایر نهاد‌های حمایتی را می‌طلبد.

دادستان سیرجان ادامه داد: در سال ۹۸ بیش از ۱۱ جلسه کلاس‌های آموزشی و توانمندسازی رفتاری و مهارت‌های اساسی زندگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

محسن نیک ورز ادامه داد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان سیرجان قریب به یک میلیارد و سیصد و هفتاد و هشت میلیون تومان در قالب پنج نوبت سبد کالا، کمک‌های نقدی، خدمات بهداشتی و درمانی، تامین کالا‌های اساسی و… به اعضای انجمن اعطاء کرده است.

مسعود اسدی مدیر عامل انجمن حمایت زندانیان شهرستان سیرجان نیز با بیان این که نگاه مجرم انگارانه به خانواده زندانیان در بخش‌های مختلف جامعه دیده می‌شود، افزود: متاسفانه نگرش جامعه به خانواده زندانیان منفی بوده و زمانی که سرپرست یک خانواده محکوم به تحمل حبس می‌شود، انواع و اقسام آسیب‌های اجتماعی خانواده آن فرد را احاطه می‌کند این در حالی است که اعضای خانواده وی هیچ نقشی در جرم سرپرست خانواده ندارند، اما به گونه‌ای غیرمستقیم و مستقیم در جامعه مجازات می‌شوند و همواره بار سنگینی از نگاه منفی جامعه را به دوش می‌کشند، که امیدواریم با حمایت خیرین و یک کار همگانی این نگاه تغییر کند.

مسعود اسدی با تاکید بر توسعه اشتغال زاییاضافه کرد: ایجاد اشتغالزایی و درآمد پایدار برای خانواده‌های زندانیان بسیار مؤثر و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند و این انجمن در سال گذشته برای ۲۷ نفر اشتغال زایی در زمینه‌های مختلفی از جمله کارگاه خیاطی و دامداری انجام شده است و در سال جاری نیز تمرکز ما به توانمند سازی بعد از خروج از زندان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.