×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
۶ هزاردویست کنتور جدید در سیرجان نصب شده است/خودداری از استفاده وسایل برقی پر مصرف در ساعات اوج مصرف

مدیریت اداره برق شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار“سیرجان خبر” در خصوص مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اظهار کرد: با آغاز فصل تابستان و استفاده شهروندان از وسایل سرمایشی به صورت ناگهانی بار شبکه های برقی افزایش پیدا می کند.


رضا سلمانی زاده گفت: مدیریت مصرف برق، به معنای کم مصرف کردن نیست، بلکه به معنای درست مصرف کردن این انرژی‌ است که امیدواریم همچو سال های گذشته بتوانیم زمان پیک بار مصرف برق امسال را با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم.


وی اذعان کرد: شرکت توزیع نیرو برق جنوب استان کرمان از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور که زمان پیک مصرف برق تابستانی است برای کاهش مصرف برق طرح های تشویقی برای صنایع و کشاورزان در نظر گرفته است.


مدیریت اداره برق شهرستان سیرجان گفت: از تاریخ ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریورکشاورزان،مشترکین صنعتی و پمپ های CNGبه مدت ۴ ساعت در طول روز از ساعت ۱۳ تا ۱۷ مصرف برق خود را کاهش دهند و یا خاموشی کامل داشته باشند در محاسبه هزینه برق آنها تخفیف داده می شود و علاوه بر تخفیف پاداش برای آنها در نظر گرفته شده است.

سلمانی زاده اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰میلیون تومان به کشاورزان ومشترکین صنعتی پاداش داده شده است.


وی در خصوص تعویض و نصب کنتور در سال گذشته گفت: سال گذشته در سطح شهرستان سیرجان۶ هزاردویست کنتور جدید نصب و تعویض شده است.


مدیریت اداره برق شهرستان سیرجان گفت: در بحث راه اندازی نیروگاه های خورشید در شهرستان سیرجان در بخش خصوصی سرمایه گزاری خوبی انجام شده است و در حال حاضر ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی در سیرجان راه اندازی شده است و روزانه از این نیروگاه ها دو مگاوات برق تولید می شود.


وی در خصوص آمار و ارقام مصرف برق در شهرستان سیرجان بیان داشت: ۴۰ درصد از مصرف برق شهرستان در زمینه کشاورزی، ۲۰ درصد صنعتی و عمومی، ۳۰ درصد خانگی و ۱۰ درصد در باقی زمینه ها مصرف می شود؛ لذا برای کاهش مصرف و در حقیقت مدیریت مصرف بهینه ما تفاهم نامه هایی با مشترکین بخش کشاورزی خود امضا کردیم و قصد داریم که اگر بتوانیم تنها ۱۰ درصد از مصارف را در زمینه کشاورزی کاهش دهیم که در این صورت می توان به کاهش خاموشی های ناخواسته خصوصا در پیک بار هر سال امیدوار باشیم.


سلمانی زاده اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا شرکت توزیع نیرو برق جنوب استان کرمان طرحی را آغاز کرد که تا سال ۱۴۰۴مراجعه حضوری ارباب رجوعان به اداره برق به حداقل برسد که تا به الان در اجرای این طرح موفق بوده است.


وی گفت: شهروندان برای دریافت انشعاب برق دیگر نیاز به حضور در اداره برق شهرستان را ندارند و تنها با مراجعه به دفاتر پیشخوان می توانند در خواست خودرا ثبت کنند و همکاران ما در اداره برق تا مراحل پایانی وصل کردن انشعاب برق را پیگیری می کنند.


اداره برق شهرستان سیرجان در سال گذشته ۱۳میلیارد تومان در بحث روشنایی معابر اصلاح و بهینه سازی شبکه های برق و….هزینه کرده است.

سلمانی زاه گفت: پروژه بهسازی و احداث شبکه روشنایی دو بلوار فرودگاه و جاده شیراز به بهره برداری رسیده است و طی دو ماه آیند مشکل روشنایی بلوار پردیس حل خواهد شد.


وی در پایان افزود:ساعات ۱۳ تا ۱۷ و ساعات اولیه شب از ساعت۱۹ تا ۲۳، ساعات پیک مصرف در فصل گرم سال به شمار می آیند و باید توجه داشت که در این ساعات می بایست از استفاده همزمان وسایل خانگی پرقدرت خودداری کنیم و در صورت امکان استفاده از این گونه وسایل را به ساعات دیگری از روز موکول کنیم تا فشار کمتری بر شبکه سراسری برق وارد شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.