×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
پای مراسم عروسی به باغ های حاشیه شهر سیرجان کشیده شده است

به گزارش “سیرجان خبر”در حالی که خطر شیوع ویروس کرونا، شهروندان را از حضور در اماکن عمومی منع کرده و مسئولان اجرایی شهرستان همانند بقیه استان ها برگزاری هرگونه تجمع، گردهمایی و همایش را ممنوع کرده اند.

تالار هاعروسی شهرستان سیرجان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند اما خانه‌باغ هایی در حاشیه روستاهای سیرجان هستند که مراسمات عروسی با طعم کرونایی در این مکان ها برگزار می شود .

به گفته رئیس گروه مبارزه با بیماریهای دانشکده علوم پزشکی سیرجان ۶۰ درصد موارد مثبت کرونا در شهرستان در این اماکن خانه باغ ها اتفاق افتاده است و ۶۵ درصد مبتلا شدگان در این شهرستان مربوط به ۹ فامیل است که در تجمعات فامیل حضور داشته اند.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهروندان سیرجانی کرونا جدی است و خطر انتقالش جدی‌تر طبق آمار رسمی از هر ۱۰ تا ۲۰ نفری که در یک مکان تجمع دارند، حتما یکی از آن‌ها مثبت و حامل ویروس کرونا است پس از شرکت در تشییع جنازه، مراسم هفتم، عروسی، جشن تولد، شب شیش و… پرهیز کنید و خود را به کام کرونا نکشانید.

اکبر اسدی گفت: در شهرستان سیرجان یک مرکز آزمایشگاه تعداد موارد مثبت سیرجان را اعلام می کند و هرچه تعداد اماکن نمونه‌گیری بیشتر شود، به همین نسبت موارد مثبت هم بیشتر خواهد شد.

رئیس گروه مبارزه با بیماریهای دانشکده علوم پزشکی سیرجان اذعان کرد: مجموعه سایت‌ها و شرکت‌های صنعتی و معدنی باید احساس خطر کنند آمار موارد مثبت بسیاری از شرکت‌ها رو به افزایش است.

اسدی گفت:از مسئولان مربوطه درخواست داریم مثل روزهای اول همه چیز را جدی بگیرید تا این‌گونه شاهد افزایش موارد مثبت کرونا در مجموعه شرکت‌های گل‌گهر نباشیم مرگ بر اثر کروناویروس مثل مبتلا شدن به این بیماری بی‌سروصدا است و حتی افراد جوان را بدون هیچ بیماری زمینه‌ایی به کام مرگ می‌برد.

وی اظهار کرد: تا به امروز آمار موارد مثبت مبتلایان کرونا در شهرستان به ۳۳۵ نفر رسیده است و این آمار زنگ خطر را به صدا درآورده است از شهروندان درخواست داریم هنگام خروج از منزل ماسک بزنند فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس گروه مبارزه با بیماریهای دانشکده علوم پزشکی سیرجان اظهار کرد: با اماکن و خانه‌باغ‌هایی که بدون مجوز مبادرت به برگزاری مراسم عقد و عروسی و… کنند، طبق هماهنگی به شدت برخورد قانونی خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.