×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان برگزار شد

به گزارش”سیرجان خبر”در این مراسم که در سالن ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان برگزار شد از زحمات چندساله علی سلیمی دریابیگی مسئول سابق بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان تقدیر گردید و قاسم قاسمی نژاد به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان معرفی گردید.

سرهنگ پاسدار علی دستوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان با تشکر از زحمات چندین ساله آقای علی سلیمی دریابیگی، یکی از نقاط قوت حضور ایشان را اجرای دقیق برنامه‌ها، استحکام فنی، ارتباطات و تعاملات موفق با دانشگاه‌ها عنوان نمود.

سرهنگ دستوری در ادامه با تشریح فعالیت‌های آقای قاسم قاسمی نژاد مسئول جدید بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان ، سوابق ایشان را علمی و کاملا آشنا به محیط دانشگاه و قشر دانشجویی عنوان کرد. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ان شاالله حضور وی، منشا تحولات گسترده‌ای در دانشگاه‌های شهرستان سیرجان باشد.

سرهنگ پاسدار علی دستوری اظهار کرد: امیدوارم تعامل بین بسیج، سپاه و مجموعه دانشگاه و دانشجویان بیشتر شود، چراکه ظرفیت‌های بسیاری داریم، اما باید ظرفیت‌های جدید خلق شوند و مهم‌ترین هدف ما این است که از دل تهدیدها، فرصت‌هایی ناب پدید بیاوریم.»

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان اضافه کرد: «آمریکایی‌ها با وجود تحریم‌ها و زورگویی‌های زیاد نتوانستند هیچ غلطی بکنند و آخرین برگ‌های دشمن نیز اقتصادی است، اما نظام مقتدر جمهوری اسلامی به پشتوانه علمی استادان و دانشجویان این برهه را نیز پشت سر می‌گذارد.

سرهنگ پاسدار علی دستوری با اشاره به پیشرفت‌های شگرف علمی طی چند سال گذشته بیان کرد: «ما در بحث نخبگان علمی رتبه پنجم دنیا را داریم و بیش از ۲۱۰ دانشمند ایرانی جزء مشاهیر بزرگ دنیا هستند و ۱۸ دانشگاه برتر ما در عرصه علمی حرف برای گفتن دارند.

سرهنگ دستوری افزود: همانطور که پیشینیان ادبی ما گفتند که اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست می‌یابند، امروز شاهد آن هستیم؛ به عنوان نمونه در بحث هسته‌ای در جمع کشورهای پیشتاز قرار داریم.دانشجویان باید فناوری را به کمک تولید بیاورند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیرجان با اشاره به شعار سال ۹۹ عنوان کرد: اگر بخواهیم به جهش تولید برسیم باید جهش فناوری داشته باشیم و برای این امر حتماً ظرفیت‌های موجود شناسایی و خلق شوند.

وی متذکر شد: شناخت این ظرفیت‌ها، مطالعه و اولویت‌بندی این ظرفیت‌ها وظیفه قشر دانشجو و استادان است که باید با تمام قوا در این حوزه وارد شوند و فناوری را به کمک تولید بیاورند.

سرهنگ دستوری، خطاب به استادان و دانشجویان یادآور شد: چشم مقام معظم رهبری به دانشجویان است و این مملکت متعلق به شماست.

سرهنگ دستوری در ادامه با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی رقیب هیچ تشکل دانشجویی نیست گفت: مجموعه بسیج دانشجویی یک مجموعه فراجناحی است و با هیچ جناح و حزبی عهد اخوت ندارد.

فرمانده سپاه شهرستان سیرجان در پایان بسیج دانشجویی را حافظ ارزش‌های نظام و انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: هر دانشجوی مومنی که دل در گرو این نظام و انقلاب اسلامی داشته باشد، فارغ از اینکه در کدام نهاد و یا تشکل فعالیت دارد را می‌توان عضوی از بدنه بسیج دانشجویی دانست.

رضا اسماعیل کاخ، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان با توجه به فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج دانشجوی و طلبه گفت: این تشکل مقدس این افتخار را دارد که با دستور مستقیم بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شده است.

کاخ گفت: افقی که امام راحل ترسیم نمودند تشکیل حکومت اسلامی بود کما اینکه نگاه‌های امام (ره) محدود به مرز‌های جغرافیایی نمی‌شد و ایشان راه نیل به آن هدف را در نهاد علم دیدند که در آن پیام مهم بسیج دانشجو و طلبه را کنار هم مخاطب قرار دادند.

وی به اشاره به پیام تاریخی امام مبنی بر تشکیل بسیج طلبه و دانشجو گفت: کارکرد نهاد علم در ۲ بخش تربیت نیرو و تولید دانش خلاصه می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان هدف از ماموریت‌های بسیج دانشجویی را به طور خلاصه چکیده هر آنچه که در منظومه فکری امامین انقلاب بوده عنوان نمود و افزود: ماموریت‌های بسیج دانشجویی در دو بخش تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در زمینه‌های مختلف به منظور حل چالش‌های اساسی انقلاب اسلامی است وی با توجه به آغاز پنجمین دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، استفاده از نگاه‌های مقتضی این دروه را یکی از نیاز‌های اساسی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

رضا اسماعیل کاخ در پایان پیگیری، گفتمان سازی و مطالبه گری را از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری و یکی از اولویت‌های بسیج دانشجویی عنوان کرد. دکتر محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیرجان با توجه به آیه ۱۸۷ سوره آل عمران گفت ،خداوند از عالمان و دانشمندان عهد گرفته است که علم خود را کتمان نکنند و به دیگران هم یاد دهند.

ودرپایان این مراسم هدایایی به رسم یاد بودازطرف مسئولین و دانشجویان به پاس خدمات چند ساله علی سلیمی دریابیگی اهدائ گردید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.