×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
تاخت و تاز گرانی در بازار اجاره مسکن سیرجان ادامه دارد/ دلالان عامل اصلی ایجاد حباب در قیمت مسکن هستند

به گزارش “سیرجان خبر” یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر فرد، تامین مسکن مناسب است؛ اجاره بهای خانه اعم از آپارتمان مسکونی یا منازل ویلایی، هر ساله با توجه به نرخ تورم، درصدی اضافه شده و به کرایه سال قبل افزوده می‌شود.

در روزهای اخیر گلایه‌های زیادی نسبت به رشد سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن در شهرسیرجان شنیده می‌شود چراکه تاکنون چنین افزایش قیمتی را بازار املاک شاهد نبوده است.

بنا به موقعیت ویژه شهرستان سیرجان بعنوان یکی از شاه راه های ارتباطی کشور و شهر معدنی قیمت رهن، اجاره و مسکن افزایش چشم گیری داشته است.

به گفته تعداد زیادی از مشاوره املاکی های سیرجان رهن، اجاره و قیمت مسکن در شهرستان سیرجان نسبت به شهر های همجوار و مرکز استان بالاتر است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص افزایش رهن، اجاره و قیمت مسکن در شهرستان سیرجان گفت: یکی از دلایل افزایش اجاره بهای خانه ها، کم شدن ساخت و سازها در شهرستان است که باعث ناهمخوانی عرضه و تقاضا شده است.

احمد قلیچ خانی گفت: شهرستان سیرجان در بین یک شاه راه ارتباطی قرار گرفته است و به دلیل معادن و کارخانجات در سیرجان و اشتغال افراد غیربومی که حقوق نسبتاً مناسب دارند و توانایی پرداخت اجاره های بالا را دارند به نوعی باعث افزایش قیمت ها مسکن و اجاره بهاء شده است.

وی گفت: دولت باید تدبیری بیندیشد با انبوه سازی و اجاره به شرط تملک هزینه اجاره بها را کاهش دهد با دادن زمین رایگان و کاهش هزینه‌هایی که برای ساخت مسکن وجود دارد مردم را به سمت خانه‌سازی سوق دهد تا عرضه و تقاضا به حد نصاب رسد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان سیرجان اظهار کرد: ورود دلالان و سودجویان به بازار مسکن موجب ‌‌شده است قیمت‌ها در این حوزه رشد چشمگیری داشته باشد اتحادیه مشاورین املاک شهرستان سیرجان در کمیسیون نظارت شهرستان سیرجان طرحی را ارائه داده است که قیمت اجاره مسکن بهاء مسکن و خرید فروش مسکن در سطح شهرستان به صورت کارشناسی معامله شود.

وی گفت: این طرح در کمیسیون نظارت شهرستان سیرجان مطرح شده است و درصورت رای آوردن قیمت زمین و اجاره بها توسط کارشناسان دادگستری و دارایی تعیین می شود و این موضوع موجب کاهش قیمت مسکن و اجاره بها در سطح شهرستان می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.