×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
اقتصاد تک محصولی پسته در برزخ صادرات و کرونا گرفتار شده است


به گزارش “سیرجان خبر” شهباز حسن پور گفت: اقتصاد پسته استان کرمان جدا از کم آبی و سرمازدگی هرساله، اینبار در تقابل با شرایط بیماری کرونا و عدم صادرات گرفتار شده است و هزاران میلیارد سرمایه در انبارها راکد مانده است.


وی گفت: تیم کشاورزی و اقتصادی دولت متشکل از وزرای مربوطه بایستی نسبت به تسهیل شرایط صادرات این محصول استراتژیک اقدام نمایند و در این راستا با تشکیل شورای عالی پسته نسبت به تاسیس و راه اندازی تشکیلاتی به نام سازمان پسته اقدام شود.


نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تاکید کرد باید هر چه سریعتر سازمانی نظیر سازمان چای برای محصولات خاص استان کرمان به خصوص سازمان پسته و سازمان خرما شکل گیرد تا مشکلات صنفی این محصولات نظیر تثبیت قیمت واقعی در بحران ارز مرتفع گردد.


رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خواستار توجه ویژه به کشاورزان و تولید کنندگان مرکبات، خرما، پسته، گل محمدی، دام، طیور، آبزیان شد و افزود؛ ٣٠ درصد از اشتغال استان متاثر از کشاورزی و دامپروری است و دولت برای تثبیت اشتغال در این حوزه در خصوص وام های معوق کشاورزی و اختصاص تسهیلات ویژه، زمینه خرید پیش نیازهای کشاورزی و دامپروری نظیر سم، کود، علوفه و تغذیه را فراهم نماید تا حداقل دغدغه این قشر متوسط را در دیار کریمان که چهارفصل را تواما دارند، رفع گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.