×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
مبارزه با هرگونه احتکار، گران فروشی و کم فروشی درشهرستان سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر”طی چند هفته گذشته در سطح شهرستان سیرجان عدم رعایت برخی از فروشندگان واحد های صنفی در زمینه افزایش قیمت و عدم درج قیمت را شاهد بوده ایم.

در همین راستا رئیس اداره صمت شهرستان سیرجان در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در راستای ساماندهی وضعیت بازار، احتکار، گران فروشی، کم‌فروشی نظارت بر واحد های صنفی تشدید پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در نظام صنفی چهار رسته صنفی وجود دارد که شامل توزیعی،خدماتی، تولیدی و خدمات فنی می شود گفت: در صنوف توزیعی بر اساس قانون نظام صنفی مصوب مجلس مواد خوراکی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد، پوشاک ۲۰ درصد و میوه فروشی ها ۱۵ تا ۳۰ درصد سود تعلق می گیرد و در صورت گرانفروشی با واحد صنفی برخورد خواهد شد.

محمد رضا خواجوی بیان کرد: اداره صنعت معدن تجارت سیرجان به عنوان یک دستگاه گزارش دهنده در سیرجان مشغول به فعالیت است و بازرسان این اداره گزارش‌ گرانفروشی، کم‌فروشی، احتکار و عدم درج قیمت را طی گزارش بازرسی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال می کنند.

وی اذعان کرد: بر اساس قانون نظام صنفی در صورتی که واحدهای صنفی گران فروشی و یا کم فروشی داشته باشند واحد صنفی متخلف جریمه و پلمپ می شود.

خواجویی اظهارکرد: شهروندان سیرجانی در صورت هرگونه تخلف واحدهای صنفی، تخلفات را به ستاد خبری و سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن شکایت شهروندان رسیدگی شود.

وی گفت: بازرس های ادارات صنعت معدن تجارت نظارت کامل بر واحد های صنفی دارند و از اول سال جاری تا به الان ۱۰واحد محتکر کننده را شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی کرده اند.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان سیرجان در ادامه افزود: کلیه مشاغل دارای انبار و مراکز نگهداری کالا موظف هستند درسامانه جامع انبارها و مراکر نگهداری کالا ثبت نام کنند و در صورت عدم ثبت نام در این سامانه و نداشتن شناسه انبار کالای ذخیره شده در انبار احتکارمحسوب می شود.

محمد رضا خواجویی گفت: صاحبان انبارها، سردخانه ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها به آدرس (www.nwms.ir) ثبت نام کنند و برای اخذ تائیدیه به اداره صنعت معدن تجارت مراجعه کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.