×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
کشتارگاه صنعتی دام شهرداری سیرجان در روز عید قربان فعال است

به گزارش “سیرجات خبر” محمدحسین قاسمی نژاد افزود: کشتارگاه صنعتی دام شهرداری سیرجان از ابتدای صبح جمعه، روز عید سعید قربان با حضور دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی آماده ارائه خدمات به شهروندان گرامی خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اوضاع کرونا در سطح کشور، به خصوص وضعیت قرمز سیرجان و با عنایت ویژه شهردار محترم، کشتارگاه صنعتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و روزانه با توزیع رایگان ماسک، دستکش و روپوش در بین مراجعین، قصابان، سلاخ ها و پرسنل کشتارگاه سعی در رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی دارد و همچنین با ایجاد تونل ویژه ضدعفونی کلیه ورود و خروج افراد از این طریق انجام می شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری در همین زمینه تصریح کرد: در بازدید مدیران کل سازمان دامپزشکی استان کرمان که چندی پیش به طور سرزده از مجموعه کشتارگاه صورت گرفت تمامی بازدیدکنندگان از وضعیت بهداشتی کشتارگاه و فعالیت هایی که در زمینه مبارزه با بیماری ها به خصوص تب کریمه کنگو و کرونا صورت گرفته بود، ابراز رضایت نموده و مسئولین کشتارگاه را مورد تحسین قرار دادند.

قاسمی نژاد با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: سال گذشته با توجه ویژه شهردار محترم و اختصاص بودجه در این زمینه، بزرگترین مجموعه پیش سردکن استان با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در کشتارگاه صنعتی دام شهرداری سیرجان افتتاح شد که با نگهداری دام به مدت ۲۴ ساعت در این دستگاه مشکل بیماری تب کریمه کنگو به کلی مرتفع گردیده و گوشت سالم و عاری از هرگونه بیماری به دست شهروندان می رسد.

وی همچنین با اشاره به رفع مشکلات موجود در کشتارگاه عنوان کرد: تا کنون بسیاری از مشکلات کشتارگاه خصوصا در بحث بهداشت عمومی رفع گردیده که می توان به عنوان مهمترین آنها به مساله نصب دستگاه ضدعفونی آب شرب و رفع مشکلات بهداشتی آغل های دام اشاره کرد که اهمیت ویژه ای در حوزه بهداشت مجموعه داشته است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی از مردم خواست با توجه به شیوع بیماری های مختلف حتما دام خود را از طریق کشتارگاه و به صورت کاملا بهداشتی قربانی کنند تا خدای نکرده دچار بیماری های مختلف، خصوصا بیماری های مشترک بین دام و انسان نشوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.