×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024

کاروان پیادهستاد مرکزی هیئت‌های «عهد آدینه» برای دومین بار کاروان پیاده‌روی نجف تا کربلا را در ایام اربعین حسینی اعزام می‌کند.

به گزارش“سیرجان خبر”به نقل از تسنیم، ستاد مرکزی هیئت‌های “عهد آدینه” برای دومین سال، به اعزام کاروان‌های بزرگ پیاده‌روی نجف تا کربلا در ایام اربعین حسینی از سراسر کشور اقدام کرده است که حجت‌ الاسلام علیرضا پناهیان نیز در این پیاده‌روی حضور دارد.

از آنجایی که ثواب زیارت امام حسین(ع) با توجه به روایات و احادیث بر همگان روشن است؛ هیئت عهد آئینه روال اعزام کاروان‌های پیاده‌روی را آغاز کرده و تصمیم بر ادامه آن دارد.

امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: «کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏‌دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌‏اش را بالا می‌‏برد».

این دوره به عنوان دومین سال اعزام کاروان‌؛ علاوه بر ثبت‏‌نام از مهدی‏‌یاران (اعضای شبکه اجتماعی مهدی‌یاری)، از عموم علاقمندان و شیفتگان زیارت امیرالمؤمنین(ع) و سیدالشهدا(ع) نیز از سراسر کشور ثبت‏‌نام می‌کند و کاروان‌های پیاده‌روی از تمامی استان‌ها، عازم عتبات عالیات در کشور عراق می‌شوند.

پیش از این در اربعین سال گذشته، کاروانی از هیئت عهد آدینه در پیاده‌روی میلیونی نجف تا کربلا حضور یافته بود.

هزینه ثبت‌نام در کاروان‌های اربعین عهدآدینه، بابت «مرز تا مرز» از زمان رسیدن به مرز تا زمان بازگشت مجدد به مرز که حدود ۱۰ روز به طول می‌انجامد؛ ۶۵۰ هزار تومان است، کلیه هزینه‌های مربوط به ویزا، عوارض خروج از کشور، اقامت در حسینیه‌های نجف و کربلا، خورد و خوراک، وسیله نقلیه، خدمات فرهنگی و دیگر هزینه‌های متعارف کاروان، در ضمن همین مبالغ دریافتی در نظر گرفته شده است که لازم است تا پایان شهریور ماه ۵۰ هزار تومان از این مبلغ در زمان ثبت‌نام و ۶۰۰ هزار تومان دیگر نیز در نیمه اول مهرماه پرداخت شود.

 مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) درباره نقش پیاده‌روی روز اربعین می‌گوید: «روایت است که امام زمان(عج) که ظهور فرمود، پنج ندا می‌کند به اهل عالم: اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین قَتَلُوهُ عَطشاناً، اَلا یا اَهلَ العالَم اِنَّ جَدِی الحُسَین سحقوه عدوانا  امام زمان خودش را به واسطه امام حسین(ع) به همه عالم معرفی می‌کنند؛ بنابراین در آن زمان باید همه مردم عالم، حسین(ع) را شناخته باشند اما الان هنوز همه مردم عالم، حسین(ع)را نمی‌شناسند و این تقصیر ماست، چون ما برای سیدالشهدا(ع)طوری فریاد نزدیم که همه عالم صدای ما را بشنود، پیاده‌روی اربعین بهترین فرصت برای معرفی حسین(ع)به عالم است».

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.