×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
آغاز برداشت انبوه معدن شماره ۵ سنگ‌آهن گل‌گهر

به گزارش“سیرجان خبر” مراسم برداشت انبوه معدنی از معدن شماره ۵ سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان برگزار شد.

مهدی جهانگیری رئیس گروه ملی سازمان گردشگری کشور نیز اقتصاد متکی به نفت را خسارت جبران‌ناپذیر کشور در بحث اقتصاد عنوان کرد و گفت‌: پس از ۳۶ سال  انقلاب ‌هنوز ما از اقتصاد نفتی خارج نشده و برای همین است که از ارزانی قیمت نفت می‌هراسیم.

وی از اقتصاد متکی به دولت هم انتقاد داشت و بیان داشت: جدا کردن اقتصاد از دولتمردان کار بسیار سختی است، اما برای اقتصاد یا تهدید جدی است و باید به سمت فعلیت معادن و اقتصاد معدنی روی آورد، امروز ارزش معادن ما بیش از ۷۰۰ میلیون دلار است که می‌تواند یک اقتصاد سالم را بیاورد.

مدیر‌عامل بانک گردشگری در ادامه از امنیت سرمایه‌گذار سخن گفت و افزود‌: چالش‌های پیش رو است و باید برطرف و امنیت در همه زمینه‌ها فراهم شود که حتی احساس عدم امنیت هم سرمایه‌گذار را دلسرد می‌کند و اصل ۴۴ باید گسترش یابد تا تحول اقتصادی بیشتر خود را نشان دهد.

جهانگیری با اشاره به افتتاح بانک گردشگری سیرجان ابراز داشت: برای ساخت هتل چهار ستاره سیرجان نیز ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و عملیات اجرایی از فروردین ماه سال آینده آغاز و طی مدت سه سال این هتل توسط سرمایه‌ سازمان گردشگری ساخته می‌شود.

ابراهیم صادقی سرمایه‌گذار طرح معدنی شماره ۵ سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان در این مراسم اظهار داشت: ظرفیت این معدن ۲۴ میلیون تن در مرحله اول و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلار است.

وی افزود: شرکت ماهان سرمایه‌گذاری را تا مرحله فرآوری انجام می‌دهد تا از خام‌فروشی جلوگیری شود.

صادقی عنوان کرد: سالانه ۲ میلیون تن سنگ‌آهن از این معدن استخراج می‌شود و سال اول برای باطله‌برداری تا رسیدن به سنگ‌آهن اختصاص دارد و پایان سال ‌۹۴ مرحله بهره‌برداری از سنگ‌آهن معدن شماره ۵ خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.