×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اسکان پسته چین ها در حاشیه شهر

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” همزمان با آغاز فصل برداشت پسته موج جدیدی از ورود نیرو های غیر بومی به شهرستان سیرجان آغاز شده است و در چند ماه اخیر بسیاری از کارگران افاغنه و غیر بومی های شهرستان های جنوبی با حضور بی سابقه خود در این شهرستان در میادین اصلی و ورودی شهر اسکان گزیده اند.

اگر در ساعات پایانی شب به میدان ورودی سیرجان از بندر عباس گذر کنید با این مهمان های ناخوانده رو به رو خواهید شد،حضور بی سابقه کارگان غیر بومی در سیرجان چند سالی است به شدت افزایش یافته است و این امر باعث شده تا بسیاری از کارگران بومی بیکار شوند که حضور این کارگران و اسکان آن ها در مرکز شهرستان مشکلات بسیاری از جمله بوجود آمدن معضلات بهداشتی را در پی داشته است.

پرسه زدن کارگان در نیمه شب در مناطق مسکونی حاشیه شهر نیز نارضایتی بسیاری از ساکنان آن محل را به همراه داشته است این در حالی است که در برخی از شهر های همجواری موضوع ساماندهی این مهمان های ناخوانده در دستور کار قرار گرفته است، در رفسنجان اردوگاه محلی برای اسکان کارگران که از نقاط مختلف کشور می آیند در یکی از خیابان های این شهرستان ساخته شده و این کار می تواند حضور افراد غیر بومی را کنترل کند.

در طی سال های گذشته مسئولان امنیتی و انتظامی شهرستان در خصوص حضور این افراد در شهرستان سیرجان هشدار داده اند در همین رابطه فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان گفت: صاحبان ترمینال ها و باغ های پسته توصیه های پلیس را جدی بگیرند ثمره از باغداران خواست تا سرمایه خود را بدون تحقیق و بررسی به افرادی که از آن آشنایی و شناخت کامل ندارند قرار ندهد.

وی افزود: در فصل برداشت پسته بسیاری از کارگران غیر بومی به شهرستان سرجان برای پسته چینی می آیدند که باغداران باید حتما از نگهبان ، دوربین مدار بسته ،دزد گیر ،حفاظ و سگ آموزش دیده نگهبان استفاده کنند و  پلیس نیز در کنار این اقدامات با چشمان بیدار خود حافظ سرمایه شهروندان است.

http://s3.picofile.com/file/8213221268/%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%BA%D9%86%D9%87_%D8%AF%D8%B1_%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%861.jpghttp://s3.picofile.com/file/8213221350/%D8%A7%D9%81%D8%A7%D8%BA%D9%86%D9%87_%D8%AF%D8%B1_%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%862.jpg

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.