×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اولین گروه از حجاج ایرانی شنبه وارد کشور می‌شوند

raeis sazman hajبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،سعید اوحدی که هم اکنون در مکه مکرمه حضور دارد گفت: روز پنجشنبه حجاج کشورمان آخرین رمی خود را انجام دادند و تا ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه روز پنجشنبه وقوف در منا داشتند و پس از آن عده‌ای به دلیل ترافیک بالا پیاده به هتل‌ها رفتند و تعداد دیگری از حجاج با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که برای تردد زائران در نظر گرفته شده بود به هتل‌ها منتقل شدند.

وی ادامه داد: از روز شنبه خروجی‌ها از مکه مکرمه آغاز می‌شود و عده‌ای به سمت مدینه منوره خواهند رفت و تعداد دیگری از حجاج کشورمان به جده می‌روند و از آنجا به کشور باز می‌گردند به این ترتیب اولین گروه از حجاج کشورمان روز شنبه وارد کشور می‌شوند و طبق وعده‌ای که داده بودیم تمام پروازهای مدینه بعد از مدینه منوره انجام می‌شود.

بار حجاج ایرانی یک روز زودتر به فرودگاه تهران می‌رسد

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: بار حجاج ایرانی در حج امسال یک روز زودتر از حجاج به فرودگاه تهران ارسال می‌شود و حجاج می‌توانند غیر از ۴۰ کیلو وزن بار مجاز خود که زودتر به کشور ارسال می‌شود می‌توانند تنها یک ساک دستی را با خود حمل کنند.

حذف کاروان هنرمندان در حج امسال/حضور ۱۶ هنرمند در موسم حج امسال

اوحدی اظهار داشت: در زمان ریاست پیشین سازمان حج و زیارت ۶۴ نفر از هنرمندان برای شرکت در موسم حج امسال معرفی شده‌ بودند که همه ساله برای این افراد کاروان جداگانه‌ای نیز تشکیل می‌شد اما در سال جاری این کاروان حذف شد و تنها ۱۴ نفر از هنرمندان با حجاج ایرانی به موسم حج مشرف شدند.

وی ادامه داد: همچنین امسال اولین سالی بود که توانستیم با کاهش ظرفیت خدمه و صرفه جویی‌ها ۳۰۰ نفر را از لیست انتظار به حج اعزام کنیم.

حضور حجاج غیرایرانی در مراسم برائت از مشرکین

اوحدی اظهار داشت: امسال حج آرام و با شکوهی را برگزار کردیم و تمهیداتی که برای رفاه حال زائران در منا و عرفات در نظر گرفته شده بود باعث شد تا مشکلی برای زائران ایجاد نشود.

وی ادامه داد: مراسم برائت از مشرکین با نظم بسیار خوبی برگزار شد و تعدادی از زائران غیرایرانی نیز که امکان حضور در این مراسم را داشتند در مراسم حاضر شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.