×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، هواپیماهای نظامی روسی شامل بمب افکن های راهبردی و شکاری بمب افکن های این کشور در شبانه روز اخیر به مخازن نگهداری نفت داعش در سوریه حمله کرده و ۱۵ مخزن بزرگ نگهداری نفت این گروه تروریستی را نابود کردند.
وزارت دفاع روسیه روز جمعه در گزارشی اعلام کرد: هواپیماهای روسی در شبانه روز اخیر ۵۲۲ پرواز رزمی انجام داده و در جریان آن به تأسیسات نفتی تحت کنترل داعش خسارات سنگینی وارد کردند.

بر اثر بمباران هواپیماهای روسی و پرتاب موشک های بالدار در مجموع ۵۲۵ کامیون تانکر نفتکش متعلق به گروه تروریستی داعش منهدم شد.

بمب افکن های دورپرواز توپولوف و بمب افکن های سوخوی نیروی هوایی روسیه در شبانه روز اخیر ۱۴۰۰ تن بمب بر روی مراکز تروریست ها در مناطق مختلف سوریه پرتاب کردند.

 

بر اثر اصابت این بمب ها و ۱۰۱ موشک بالدار به مواضع تروریست ها، ۸۲۶ مرکز گروه های تروریستی و در وهله نخست، داعش در سوریه نابود شد.

 

در گزارش وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شده است: بر اثر بمباران گسترده تأسیسات نفتی و وسایل حمل و نقل نفت متعلق به داعش، تولید روزانه صادرات ۶۰ هزار تن نفت این گروه تروریستی به بازار کاهش یافته است و این گروه هر روز یک و نیم میلیون دلار زیان می بیند.

 

در جریان عملیات هوایی ضدتروریستی روسیه، همچنین شماری از فرماندهان رده های مختلف گروه تروریستی داعش و جبهه النصره به هلاکت رسیده اند.

 

در روزهای اخیر ۲۳ اردوگاه آموزش تروریست ها، ۱۹ کارخانه تولید سلاح و مواد منفجره، ۴۷ انبار مهمات و تدارکات گروه های تروریستی بر اثر حملات هوایی روسیه در سوریه نابود شده است.

 

این اقدامات باعث شده تا شرایط برای پیشروی ارتش سوریه مساعد شود و واحدهای نظامی این کشور به پیروزی های بزرگ در استان های حلب، ادلب، لاذقیه و تدمر دست بیابند.

 

با توجه به تصاویر ماهواره ای، شمار تروریست هایی که از خارج به سوریه نفوذ می کنند کاهش و تعداد تروریست هایی که از مناطق جنگی و عملیاتی به شمال و جنوب غرب سوریه فرار می کنند، افزایش یافته است.

 

در گزارش وزارت دفاع به تلفات سنگین تروریست ها بر اثر حملات هوایی روسیه اشاره و اضافه شده است: بر اثر اصابت موشک های بالدار که از بمب افکن های دورپرواز راهبردی توپولوف پرتاب شده، تنها در یک منطقه استان دیرالزور بیش از ۶۰۰ تروریست به هلاکت رسیده اند.

 

تعداد هواپیماهای شرکت کننده در عملیات هوایی روسیه در سوریه نیز افزایش یافته و به ۶۹ فروند رسیده که نسبت به اوایل عملیات هوایی در ۵۰ روز پیش، دو برابر شده است.

 

روسیه در چارچوب قراردادهای همکاری نظامی خود با سوریه، از هفتم مهرماه حدود ۵۰ فروند جنگنده سوخو، بالگردهای رزمی و مجموعه ای از رزمناوها، ناو تجسسی و همچنین پهپادها را در خاک این کشور برای مبارزه علیه تروریست ها به کار گرفته و تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هدف را نابود کرده است. /ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.