×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
حامیان کاندیدای احتمالی مجلس در سیرجان را بشناسید

به گزارش سرویس سیاسی “سیرجان خبر”، فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای مجلس دهم از ابتدای سال جاری شکل جدی به خود گرفته است، برخی از نامزد های احتمالی نیز به صورت آشکار تحرکات سیاسی خود را بشدت افزایش داده اند، همچنین زمان نسبتا زیادی که تا اسفند ماه باقی مانده فرصتی را فراهم کرده تا فعالیت های آشکار و نهان کاندیدا ها برای جذب گروه های مختلف سرعت بیشتری بگیرد.

در این مجال قصد داریم نگاهی کوتاه بر حامیان کاندیدا های احتمالی مجلس در شهرستان سیرجان داشته باشیم…

حسن پور در حصار صاحبان سرمایه

شهباز حسن پور نماینده فعلی مردم سیرجان و بردسیر که داعیه فراجناحی دارد پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی سعی کرده کمی خود را به حامیان اعتدال نزدیک کند، حسن پور در انتخابات دوره هشتم مجلس توانست با غلبه بر رقیبان کرسی سبز بهارستان را اذعان خود کند وی در دوره نهم نیز در رقابتی سخت و نزدیک با منصور آبیار توانست این نامزد اصولگرایان را ازصحنه رقابت حذف کند.

حسن پور در دوران هفت ساله نمایندگی خود زمینه را برای رشد فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه فراهم کرد و یکی از برگ های برنده او در انتخابات آتی نیز حمایت این گروه می باشد از سویی دیگر نیز حسن پور با مداخله در عزل نصب های سیاسی توانسته کانون توجهات قشر خاصی از مدیران را نیز به خود جلب کند به طوی که از حامیان وی بعنوان “حسن پوریسم” یاد می شود.

منصور آبیار و حامیانی از دانشگاه

منصور آبیار رقیب اصلی شهباز حسن پور در ادوار گذشته مجلس یوده است وی یکی از افرادی که به واسطه حامیان او در قشر دانشگاهی توانست در دوره نهم با رقابتی سخت شانه به شانه ی شهباز حسن پور حرکت کند اما در نهایت او از رسیدن به بهارستان باز ماند.

یکی از مهم ترین سناریوهای رقیبان آبیار برای انتخابات دهم سوء استفاده از رد صلاحیت شدن وی برای شهرداری سیرجان بود اما پس از افشای فساد گسترده مالی در شهرداری سیرجان و رو سفیدی منصور آبیار از اختلاس های شهرداری محبوبیت خود را در بین مردم حفظ کرد.

منصور آبیار دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است و در بین کاندیداهای مطرح مجلس در سیرجان از نفوذ زیادی در بین قشر دانشگاهی آن هم بخاطر حضور مسمتر در دانشگاه های مختلف برخوردار است او می تواند از همین برگ برنده خود بهره زیادی ببرد و با جذب حمایت های دانشجویی زمینه را برای تصاحب کرسی سبز بهارستان فراهم کند.

سفره ای که اصلاح طلبان برای جوانان پهن کرده اند

ابراهیم جهانگیری در ضلع دیگر انتخابات مجلس دهم در سیرجان قرار دارد، وی گزینه اصلی اصلاح طلبان و حامیان اصلی دولت است، اصلاح طلبان سیرجان پس از شکست های متوالی در  چند دروه گذشته در انتخابات مجلس این بار شانس خود را با جهانگیری محک خواهند زد تا برای بار دیگر شانس خود را برای تصاحب کرسی مجلس امتحان کنند.

آنچه که پیداست جهانگیری تنها فردی بوده که شانس اندکی برای رسیدن به کرسی نمایندگی را در بین اصلاح طلبان داشته است و تنها به دلیل نزدیکی وی به بدنه دولت(برادر معاون اول رئیس جمهور) او را به میدان فرستاده اند در نگاهی دیگر نیز می توان به رای بالای روحانی در سیرجان اشاره کرد که اصلاح طلبان را برای رسیدن به قدرت وسوسه کرده است.

در حال حاضر اکثر حامیان اصلاحات در سیرجان را جوانان تشکیل می دهند که با تجربه اندک سیاسی درگیر رقابت های انتخاباتی شده اند، این گروه از جوانان از حامیان جدی جهانگیری برای انتخابات می باشند. علت اصلی تکیه کردن جهانگیری به جوانان تنها به دلیل ریزش گروه های مختلف سیاسی در سال های متمادی وی و حامیانش را  ناچار به استفاده از قشر جوان در انتخابات آتی کرده است.

به هر حال با وجود گمانه زنی های متفاوت از حضور چهره های مختلف در انتخابات آتی باید منتظر ماند تا با معرفی گزینه های نهایی در آینده این بار  مردم در نهایت به چه کسی اعتماد می کنند و چه کسی را به عنوان نماینده خود در انتخبات پیش رو راهی صحن بهارستان خواهند کرد.

تحلیل: محمد بداغی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.