×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
حرمت فاطمیه را در ایام نوروز حفظ کنیم

“سیرجان خبر” سال جدید تقارن دو نشانه از نشانه های پروردگار است تقارن ایام شهادت فاطمه الزهرا(س) که کلید آفرینش عالم امکان است و شروع سال جدید، فصل انفعال عبرت آموز طبیعت که از نشانه های خداوند می باشد.

عید باستانی نوروز به معنای تحول در رفتارها و پاکی از کینه ها است و صله ارحام و کمک به مستمندان که از سفارشات پروردگار عالم است در این ایام مشهود می باشد اما امسال تقارن نوروز با ایام فاطمیه بزرگ بانوی اسلام را به فال نیک می گیریم و این تقارن موید این را می دهد که سال ۹۴ سالی پر از خیر و برکت باشد.

اما مطلبی که اهمیت دارد این است که عمل به دستورات خداوند و دو دنیای انسان با تعظیم شعائر اسلامی و عمل به سیره ی پیامبر اکرم(ص) و تآسی از حضرت زهرا(س) محقق می شود.

لذا بر پایه آیه ۳۲ سوره مبارکه حج که خداوند می فرماید: وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ،و هر کس شعائر الهى را(که از جمله آن حفظ حرمت ایام فاطمیه) است را بزرگ بدارد و این از تقواى دلهاست.توجه داشته باشیم که سفره نوروز کسی را شفاعت نمی کند پس حضرت زهرا(س) را دریابیم و اجازه ندهیم شادی های کاذب اعمال ما را تحت الشعاع قرار دهد و خدایی ناکرده با رفتارهای نا متعارف قلب خاندان پیامبر(ص) را به درد بیاوریم.

یادمان نرود اگر سر سفره عید نشستیم زمانی مورد توجه ویژه خداوند قرار می گیریم و دعاها و آرزوهایمان برآورده می شود که اعمال و کردار ما مورد رضایت خداوند قرار گیرد و متوجه این امر باشیم که طبق گفته رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) رضایت و خشنودی خداوند در رضایت و خشنودی فاطمه(س) و غضب و خشم خداوند در غضب و خشم فاطمه(س) است.

بیاییم در بهترین ایام که نسیم رحمت بی کران پروردگار که همان ذکر و توسل و احترام به بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) جامعه را در بر گرفته است خود را در مسیر این نسیم رحمت قرار داده و سالی پر از خیر و برکت آن هم در پناه اهل، خاصه حضرت زهرا(س) پاره تن رسول الله(ص) برای خود رقم بزنیم.

یادداشت:محمدحسین شاهمرادی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.