×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
رزمایش بزرگ عاشورائیان در شهرستان سیرجان آغاز شد

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” رزمایش بزرگ عاشورائیان ساعتی پیش با حرکت گردان های بیت المقدس به سمت منطقه رزمایش آغاز شد.

در حاشیه این رزمایش سرهنگ شمس الدینی؛ فرمانده قرارگاه رزمایش شهرستان سیرجان به خبرنگار ما گفت: این رزمایش که بطور همزمان در چند شهر استان در حال برگزاری است، در سیرجان نیز این رزمایش از امروز به مدت دو روز برگزار می شود که گردان های شرکت کننده در رزمایش بزرگ عاشورائیان شامل ۷ گردان بیت المقدس و ۳ گردان الزهرا (س) می باشد و این رزمایش را در منطقه عمومی اردوگاه قدس واقع در کیلومتر ۲۵ محور سیرجان-بندرعباس در حال انجام است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در همه ی زمینه ها همچون پشتیبانی،عملیاتی، امنیتی و فرهنگی برای این رزمایش برنامه های بسیار عالی پیش بینی شده است و ان شاء الله در این دو روز اجرا خواهد شد.

وی به تشریح اهداف این رزمایش پرداخت و گفت: مهم ترین هدف این رزمایش تمرین رزمی به منظور بالا بردن توان دفاعی گردان ها و همچنین حفظ و انسجام بسیجیان در راستای سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود، همچنین در این رزمایش تمرینات رزمی متعددی از قبیل: تمرین عملیات دفاع از کوی و برزن، پدافند غیرعامل، بازپس گیری، پاکسازی مناطق آلوده و ضد استقرار و استفاده از سلاح های سبک و نیمه سنگین و تمرین شبانه و روزانه همراه با انفجارات امسال در دستور کار یگان های عمل کننده خواهد بود.

این عضو شورای تأمین به اقدامات انجام شده در خصوص این رزمایش اشاره کرد و گفت: مقدمات این رزمایش از چند ماه قبل آغاز شده است و در این مدت کلاس های آموزشی ویژه گردان های عمل کننده نظیر: برگزاری میدان تیر، تمرینات نظامی، کار با سلاح های سبک و نیمه سنگین و… برگزار شده است.

وی با اشاره به این موضوع که مأموریت اصلی سپاه و بسیج رسالت محور و فرهنگی است گفت: از ابتدای سال جاری اقدامات فرهنگی گسترده ای نظیر برگزاری یادواره های متعدد و کنگره شهدا، بازسازی واقعه قدیر، برگزاری جشنواره عشایر و مهمترین مسأله یعنی نظام تربیتی شجره طیبه صالحین انجام شده است و به همین منظور در رزمایش پیش رو دستور کار ویژه ای برای امر فرهنگی نظیر: تشکیل حلقه های صالحین، برگزاری دعای ندبه، زیارت عاشورا، دعای کمیل، محفل انس با قرآن و چندین مسابقه فرهنگی در نظر گرفته شده است.

شمس الدینی در پایان ضمن تشکر از مسئولین شهرستان،بسیجیان و اصحاب رسانه، از همه بسیجیان شهرستان مخصوصا اعضاء گردان های بیت المقدس تشکر کرد که با حضور چشمگیر  خود همچون سال گذشته در این رزمایش یکبار دیگر امید دشمنان را نا امید کرده و به دشمنان نظام نشان می دهند که آماده دفاع از نظام و ولایت هستند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.