×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

“سیرجان خبر” شاید شما هم جزء زائرانی از حرم امام رضا (ع) باشید که به دلیل ازدحامی که همیشه اطراف ضریح مطهر وجود داشته سالهاست از فاصله‌ای دورتر به امام رضا (ع) سلام داده‌اید و حسرت تبرک ضریح این امام معصوم به دلتان مانده باشد.

اما از سه‌شنبه هفته پیش با نرده گذاری مقابل ضریح مطهر امام رضا (ع) زائران به صف می‌شوند و با اطمینان خاطر از اینکه لحظاتی می‌توانند بدون هیچ واسطه و ازدحامی، حرم مطهر را لمس کنند و خلوتی دلچسب داشته باشند در مسیر زیارت، قدم می‌گذارند.

حرم امام حسین (ع) هم در بخش بانوان به همین صورت است یعنی میله‌هایی به اندازه تردد یک زائر در روبروی ضریح، تعبیه شده و زائران با صف کشیدن در این فضا به ترتیب به زیارت می‌روند و لحظاتی را می‌توانند در زیر قبه قرار بگیرند و در آرامش با امام معصومشان از خواسته‌های قلبی‌شان بگویند.

به کارگیری این روش در زیارت حرم‌های مطهر امامان معصوم که همواره لبریز از سیل مشتاقان و زائرانی از اقصی نقاط دنیاست شیوه‌ای مطلوب است که هم فضای معنوی زیارت را آرام و به دور از همهمه و بی‌نظمی می‌کند و هم زائران، مطمئن هستند که اگر بعد از مدتها به زیارت امام معصومشان می‌روند می‌توانند برای لحظاتی، نجوایی صمیمانه و نزدیک داشته باشند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.