×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

13920230000286_PhotoA

عملیات ارتش سوریه درحالی در مناطق «بیت سحم»، «سیدی مقداد» و «برزه» در ریف دمشق ادامه یافت که همزمان با آن عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف شهر حلب کشته شدن بیش از ۳۰۰ فرد مسلح را به دنبال داشت.

به گزارش سیرجان خبر به نقل از فارس، نیروهای ارتش سوریه بازمانده عناصر مسلح برجای مانده در دو منطقه «بیت سحم» و «سیدی مقداد» در ریف دمشق را تحت پیگرد قرار دادند. این دو منطقه از دو روز پیش شاهد عملیات نظامی ارتش سوریه است که در جریان آن ده‌ها تروریست مسلح کشته و شماری دیگر زخمی شدند که در میان کشته‌ها عناصری مسلحی از تابعیت‌های غیر عربی نیز مشاهده می‌شدند.

توپخانه ارتش سوریه نیز امروز جمعه ده‌ها مرکز تجمع و مقر افراد مسلح در منطقه «برزه» و بوستان‌های اطراف آن را هدف قرار داده و منهدم کردند که در جریان آن ده‌ها تروریست کشته و زخمی شدند.

این درحالی است که جنوب منطقه «البساتین» در نزدیکی مسیر «حرستا» شاهد درگیری‌های سخت و شدید نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در این منطقه بود که کشته شدن دست‌کم ۱۶ فرد مسلح و کشته شدن شماری دیگر را در پی داشت.

در «جوبر» درگیری‌های شدیدی در میدان «المناشر» و پشت ساختمان «المعلمین» روی داد که در جریان آن شماری از افراد مسلح کشته و شماری دیگر نیز زخمی شدند. این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه یک گروه مسلح در نزدیکی ترمینال «البولمان» در جوار «جوبر» را محاصره کردند که منجر به دستگیری ۶ فرد مسلح شد.

اما در «الملیحه» در پشت کارخانه «تامیکو» نیز درگیری‌های گسترده‌ای بین نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح روی داد که در آن ده‌ها فرد مسلح کشته و بیش از ۵۰ تروریست نیز زخمی شدند. همچنین شماری از مراکز تجمع و مقرهای افراد مسلح در دو منطقه «حجیره» و «وادی بردى» هدف قرار گرفت و منهدم شد.

همچنین حمله خمپاره‌ای افراد مسلح به منطقه «جرمانا» در ریف دمشق کشته شدن یک شهروند سوری و زخمی شدن ۴ شهروند دیگر را به دنبال داشت. این درحالی است که سقوط یک خمپاره در پشت کلیسای «الصلیب» در منطقه «القصاع» در دمشق منجر به وارد آمدن خسارات مادی به این کلیسا شد، همچنین دو خمپاره نیز به نزدیکی مسجد «الهدى» در منطقه «الکباس» اصابت کرد که منجر به زخمی شدن دو شهروند سوری شد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، کنترل دو منطقه «سکا» و «تل سکا» در شرق فرودگاه بین المللی دمشق را به دست گیرند. این درحالی است که در جریان عملیات ارتش سوریه در بیت سحم ۴۰ فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی «اسود الله» کشته شدند.

حلب: کشته شدن بیش از ۳۰۰ تروریست

اما از استان حلب در شمال سوریه نیروهای ارتش سوریه حمله مکرر افراد مسلح جهت حمله به زندان مرکزی حلب و تصرف این زندان را دفع کردند که در جریان آن ۷۷ فرد مسلخ کشته و ده‌ها عنصر دیگر در اطراف زندان زخمی شدند. همچنین ۱۵ فرد مسلح نیز در منطقه «هنکارات» در شمال غربی ساختمان «الزراعه» در کنار زندان کشته شدند.

اما در اطراف فرودگاه نظامی «منغ» یگان‌های ارتش سوریه شماری از مراکز تجمع افراد مسلح را هدف قرار دادند که در جریان آن ۸۰ فرد مسلح کشته شدند. این درحالی است که ۲۳ فرد مسلح نیز در جریان هدف قرار دادن یک گروه مسلح در نزدیکی شهر «اعزاز» و ۷۳ نفر دیگر نیز در شمال این منطقه کشته شدند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه یک کاروان خودروهای نظامی وابسته به عناصر مسلح را در نزدیکی «کفر جوم» برسر بزرگراه حلب – ادلب هدف قرار داده و ضمن منهدم کردن چندین دستگاه خودرو نظامی ۳۸ فرد مسلح را به قتل رساند.

از سوی دیگر گروه‌های تروریستی اقدام به گلوله‌باران منطقه «الزهرا» کردند که اکثر ساکنان آن را شیعیان تشکیل می‌دهند.

این گلوله باران توسط عناصر جهادی تکفیری جبهه النصره و با استفاده از تانک صورت گرفت.

الحسکه: انهدام یک مرکز آموزش افراد مسلح

از الحسکه نیز گزارش شده است که یگان‌های ارتش سوریه یک مرکز آموزش افراد مسلح در منطقه «الیعربیه» در ریف قامشلی در استان الحسکه را هدف قرار دادند که در جریان آن ده‌ها فرد مسلح کشته و زخمی شدند و ۱۵ دستگاه خودرو نظامی افراد مسلح را منهدم کردند.

ادلب: درگیری گروه‌های تروریستی با یکدیگر

از استان ادلب در شمال غربی سوریه نیز گزارش شده است که یگان‌های ارتش سوریه با افراد مسلح در شهر «معرتمصرین» در ریف إدلب درگیر شدند که در جریان آن بیش از ۷ فرد مسلح کشته شده و شماری دیگر نیز زخمی شدند که در میان زخمی‌ها تروریست‌های همچون محمد فلفله و طه فلفله و حسام الحلو شناسایی شدند.

این درحالی است که اکثر مناطق مسکونی شهر ادلب شاهد آرامش شکننده‌ای بود و مناطق ریف شمالی نیز شاهد درگیری‌های منقطع بود.

همچنین گزارش شده است که اختلاف بین دو گروه مسلح تروریستی وابسته به منطقه «حاس» و «کفروما» در ریف معره النعمان منتهی به درگیری مسلحانه بین این دو گروه تروریستی شد که بر اثر آن شماری از عناصر مسلح از دو طرف کشته و زخمی شدند. همچنین درگیری مسلحانه این دو گروه تروریستی حمله خمپاره‌ای آنها روی مناطق مسکونی تحت تصرف آنها را در پی داشت که در جریان آن چندین شهروند سوری کشته و زخمی شدند.

حمص: دست گرفتن کنترل منطقه «الجوادیه» توسط ارتش سوریه

اما از «القصیر» در استان حمص گزارش شده است که بخش غربی شهر «القصیر» در غرب سوریه شاهد درگیری‌های سخت و شدید بین نیروهای پیاده نظام ارتش سوریه با افراد مسلح بود. این درحالی است که مناطق شمالی این شهر نیز شاهد پیشروی نیروهای ارتش سوریه به ویژه پس از به دست گرفتن کنترل منطقه «الجوادیه» توسط ارتش سوریه بود.

خبرنگار فارس در ادامه گزارش داد که یگان مهندسی وابسته به ارتش سوریه امروز جمعه ده‌ها بمب و مین کار گذاشته شده در مناطق مختلف شهر القصیر را خنثی کردند.

این درحالی است که بسیاری از افراد مسلح به دلیل ناتوانی از رویارو شدن با نیروهای ارتش سوریه ترجیح می‌دهند تا از طریق کانال‌ها و تونل‌های زیر زمینی که احداث کرده‌اند، از عرصه نبردها فرار کنند. گفته شده که بسیاری از این تونل‌ها و کانال‌ها به اراضی لبنان منتهی می‌شوند.

دیر الزور: کشته شدن یکی از فرماندهان لیبیایی القاعده در سوریه

از استان دیر الزور در شرق سوریه نیز خبر می‌رسد که درگیری نیروهای ارتش سوریه با عناصر مسلح در منطقه «الصناعه» در دیر الزور درگیر شدند که به دنبال آن شماری از عناصر مسلح جهادی تکفیری «جبهه النصره» کشته شدند که در میان آنها «عمران الفرجانی» شناسایی شد که سرکرده لیبیایی سازمان تروریستی القاعده در سوریه به شمار می‌آمد.

الرقه: درگیری‌های مسلحانه گروه‌های «جبهه النصره» و «ارتش آزاد»

استان «الرقه» در شمال مرکزی سوریه و در شهر «الرقه»، مرکز این استان شاهد درگیری دو گروه مسلح وابسته به سازمان القاعده به نام «جبهه النصره» و «گردان الرحمن» در نزدیکی اتحادیه زنان شهر الرقه بود که در جریان آن ۳۰ تروریست جهادی تکفیری از دو گروه کشته شدند.

همچنین بخش دیگر شهر الرقه نیز شاهد درگیری یکی از گروه‌های جبهه النصره و گروه تروریستی «الفاروق» وابسته به «ارتش آزاد سوریه» بود که در جریان این درگیری مسلحانه نیز شماری از دو طرف کشته شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.