×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
عضویت بیش از ۳ هزار نفر در کتابخانه کانون پرورش فکری سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” فرزانه ایران‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۳ هزار نفر از کودکان و نوجوانان سیرجانی عضویت کتابخانه کانون را دارند که نیمی از آنان بچه‌های روستا و دارای عضویت کتابخانه پستی هستند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان رسالت کانون را نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: در نخستین ساعت حضور بچه‌ها در کانون برایشان کتاب خوانده می‌شود و با روش‌های خاص در کتابخوانی، بچه‌ها لذت می‌برند و گرایش آنان به مطالعه بیشتر می‌شود و در این کلاس‌ها با شاعران و نویسندگان جوان نیز آشنایی پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنها کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در سطح شهرستان در این مرکز فعال است، گفت: این کتابخانه دارای ۱۵ هزار جلد کتاب با موضوعات مذهبی، داستان‌های اجتماعی، ادبیات فارسی، تاریخ و فلسفه کودک است که پرورش خلاقیت و علاقه به مطالعه را در آنان به دنبال دارد.

ایران‌نژاد از حضور ۴۰۰ نفر در کلاس‌های کانون سیرجان در آموزش رشته‌های نقاشی، سفال، ادبی، کاردستی، نجوم، شطرنج و عروسک‌سازی خبر داد و بیان کرد: مرکز کانون سیرجان از برترین مراکز کانون پرورش فکری استان است که توانسته شعبه‌ای نیز در شهر پاریز راه‌اندازی کند و فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای اهداف خود دنبال می‌کند.

وی مشکل این کانون را نبود ساختمان متعلق به آن اعلام و خاطرنشان کرد: این محل مربوط به شهرداری سیرجان است که مشکلات خاص خود را دارد و لازم است مسئولان به فکر ایجاد و ساخت مکانی مناسب برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان داشته باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.