×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
وزارت کشاورزی آمریکا هم تعطیل شد

vezarat keshavarzi amricaبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،به دنبال تعطیلی دولت فدرال آمریکا که امروز یک شنبه وارد ششمین روز خود می‌شود، وزارت کشاورزی آمریکا نیز بسته شد.

این وزارتخانه در سایت خود نوشته است: «به علت توقف تامین مالی دولت، این وب سایت در دسترس نیست. پس از تامین مالی و بودجه لطفا کمی به این وب سایت زمان دهید، تا دوباره در دسترس قرار گیرد.»

پیام تعطیلی وزارت کشاورزی آمریکا

بسته بودن سایت وزارت کشاورزی آمریکا می‌تواند ضربه مهلکی برای امنیت غذایی این کشور باشد چراکه کشاورزان آمارهای سطح زیر کشت، برداشت،‌ تولید، ذخیره و قیمت را که تصمیم‌گیری کشت سال آینده بر اساس آن انجام می‌شود را از دست می‌دهند و سطح کشت و تولید سال آینده و به تبع آن قیمت بازار از اصول درستی پیروی نخواهد کرد.

این عدم دسترسی به آمار میزان صادرات و واردات محصولات کشاورزی را نیز از مسیر منحرف خواهد کرد.

از سوی دیگر بخش کشاورزی بیشترین ارتباط را با داده‌های هواشناسی کشاورزی دارد که با بسته شدن این سایت برنامه‌های کاشت، داشت و برداشت کشاورزان به هم می‌ریزد و همه اینها در فرآیند تولید تاثیرگذار است.

دولت فدرال آمریکا برای نخستین بار پس از ۱۷ سال به علت اختلافات و عدم توافق ۲ حزب اصلی این کشور بر سر بودجه دولت تعطیل شد. این تعطیلی وارد ششمین روز خود شده است و ۸۰۰ هزار کارمند دولتی آمریکا را به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاد.

پیش از این، دفتر آمار آمریکا وابسته به وزارت بازرگانی این کشور نیز وظیفه انتشار مبادلات تجاری این کشور با کشورهای مختلف جهان از جمله ایران را به صورت ماهانه را داشت بسته شده بود.

همچنین روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد که به علت بسته شدن دفتر مسئول اجرای تحریم‌های ایران در وزارت‌خزانه‌داری این کشور، تحریم‌های ایران مختل می‌شود.

وب‌سایت کاخ سفید نیز در پیامی در  صفحه نخست خود اعلام کرده است که از  آنجایی که کنگره مسئولیت خود در قبال تصویب بودجه را به اتمام نرسانده است، بیشتر بخش‌های دولت فدرال آمریکا تعطیل شده است.

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.