×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
پرداخت کمک هزینه به ۶۰ نوعروس سیرجانی/ طرح نظام جامع آموزش خانواده در سیرجان در حال اجراست

komak hazine ezdevaj jahazبه گزارش“سیرجان خبر” حسن خضری از حضور ۱۷۵ نفر از ممدجویان کمیته امداد سیرجان در کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای خبر داد و اظهار داشت: کسب این مهارت‌ها می‌تواند برای حل مشکل اشتغال افراد تحت پوشش این نهاد بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه این کلاس‌ها در زمینه خیاطی، آشپزی، شیرینی پزی و کامپیوتر بوده اند، افزود: در سال گذشته نیز با راه‌اندازی آموزشگاه گلیم بافی کمیته امداد در این شهرستان ۳۴ نفر از مددجویان موفق به کسب مدرک گلیم بافی شدند.

پرداخت وام خود اشتغالی به مددجویان دارای مدرک گلیم بافی

این مسئول از پرداخت وام های خود اشتغالی به مددجویانی که دوره مذکور را گذارنده اند خبر داد و گفت: این آموزشگاه تحت نظارت فنی و حرفه‌ای سیرجان است.

وی در ادامه یادآور شد: طی سال جاری به ۶۰ نفر از نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد سیرجان کمک هزینه جهزیه پرداخت شد.

این مسئول از هزینه کرد ۶۰۰ میلیون ریال در این خصوص خبر داد و افزود: این افراد در دوره‌های آموزشی حضور پیدا کرده و آموزش‌های لازم در خصوص مسائل دینی، اقتصاد خانواده، آسیب های اجتماعی و بهداشت فردی و اجتماعی را فرا می گیرند.

خضری اظهار داشت: اساتید مجرب حوزه و دانشگاه به مددجویان تحت پوشش کیمته امداد که در این دوره‌ها حضور پیدا کرده اند آموزش های لازم را ارائه می کنند.

خیرین در زمینه تامین کمک هزینه جهیزیه ورود پیدا کنند

این مسئول یادآور شد: خیرین می توانند با ورود در خصوص مقوله تامین کمک هزینه جهیزیه زمینه آغاز زنندگی مشترک نوعروسان تحت پوشش این نهاد را فراهم آورند.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد و گفت: این امر تاثیرات بسیار مثبتی را در جامعه به همراه دارد.

این مسئول همچنین به اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده در سیرجان اشاره  و تصریح کرد: کلاس‌های آموزشی ۳۰۰ خانواده به صورت چهره به چهره و گروهی در سیرجان برگزار می شود.

خضری گفت: در این کلاس‌ها مربیان آموزش بهداشتی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی را به مددجویان ارائه می کنند.

مدیر کمیته امداد سیرجان یادآور شد: تحکیم بنیان خانواده، کشف استعدادهای درخشان و معرفی به اداره فرهنگی و آموزش، لزوم خانواده محوری در انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی، ترغیب افرا بی سواد به سواد آموزی از جمله اهداف طرح نظام جامع آموزش خانواده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.