×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
آیا دولت آمریکا تا ۱۷ اکتبر ورشکست می‌شود؟

ghasan alazi karshenas siasiبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از العالم،”غسان العزی” اظهار داشت: آمریکایی ها مجبورند پایان بحران کنونی را فورا اعلام کنند، زیرا در صورت ادامه این وضع، دولت آمریکا ناچار خواهد شد تا قبل از ۱۷ اکتبر جاری ورشکستگی خود را اعلام کند، چرا که کارمندان آمریکا اینک در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برند و ممکن است این مرخصی تمدید شود.

“العزی” با بیان این که شمار کارمندان آمریکایی که در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برند بسیار زیاد است، گفت: این امر شامل ۸۰ درصد کارمندان وزارت انرژی، ۷۰ درصد کارمندان وزارت دارایی و هزاران تن از کارکنان پنتاگون است.

وی با اشاره به سابقه اختلاف موجود میان کنگره و دولت آمریکا، اظهار داشت: از سال ۱۹۷۶ تا کنون ۱۷ بار این مشکل تکرار شده و هموراه کاخ سفید و کنگره در واپسین لحظات به توافق رسیده‌اند و بحران پایان یافته است.

این کارشناس سیاسی عرب با اشاره به این که شمار فقرای آمریکا حدود ۴۶ میلون نفر است، گفت: طبق معمول راه حل بحران کنونی آمریکا در افزایش بدهکاری‌های این کشور نهفته است و در این میان بیشترین  فشار به فقرایی وارد می‌شود که با مشکلات فراوان روبرو هستند.

“العزی” همچنین با اشاره به حادثه تیراندازی اخیر در ورودی ساختمان کنگره، گفت: این حادثه در حالی رخ داده که هنوز سلاح در دست مردم این کشور است و اوباما نیز از ایستادن در برابر لابی سلاح در آمریکا عاجز است.

کارشناس لبنانی تصریح کرد: این رویداد (حادثه تیراندازی) پیامدهای ناگواری برای امنیت داخلی آمریکا به دنبال دارد، آن هم در حالی که سردمداران ایالات متحده ادعای تلاش برای برقراری امنیت در سراسر جهان را دارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.