×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر” کیفیت و قیمت خودروهای ایرانی، همیشه یکی از چالش‌های مردم بوده و آن‌ها در همه این سال‌ها با مقایسه قیمت خودروهای ایرانی با نمونه‌های با کیفیت خارجی آن، عرضه انحصارطلبانه در بازار خودرو را ناعادلانه می‌دانستند. اما در همه این سال‌ها، بهانه‌هایی چون «تحریم» موجب می‌شد تا کمپانی‌های تولید خودرو در ایران، قیمت‌هایشان را کاهش که ندهند، هیچ، حتی موجب افزایش آن هم شوند.

 

حال چند وقتی است در شبکه‌های اجتماعی کمپینی به راه افتاده تا با نخریدن خوروی صفر از کمپانی‌های ایرانی، آن‌ها را مجبور به کاهش قیمت خودرو کنند.

 

 

در همین راستا، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولید داخلی و مصرف کالاهای ساخت داخل در خصوص کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی تصریح کرد: اگر کسی چنین کمپینی را دنبال کند به نیروی انسانی و اشتغال و تولید داخلی و درآمد ملی خیانت می کند.

 

 

همچنین در همین زمینه رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان معتقد است: با مقایسه قیمت خودروهای داخلی با کشورهای خارجی می توان مشاهده کرد که حقوق مصرف کننده ضایع می شود، هیچ کشوری به اندازه ایران از تولیدکننده خودرو حمایت نمی کند اما این حمایت باید صحیح باشد.

 

 

وی با بیان اینکه نباید با بستن درهای کشور و بالا بردن تعرفه به زور به مردم خودرو بفروشیم، اضافه کرد: زمانی که خودروی خارجی را در کنار خودروی ایرانی قرار می دهیم، تولید داخل هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

 

برخی‌ها مانند سعید لیلاز بر این باورند، این دست حرکت‌ها فوران خشم انباشته مردم علیه خودروسازان است و عده‌ای دیگر مانند احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان، معتقدند تشکیل این گروه‌ها تأثیری به لحاظ روانی در بازار نمی‌گذارد و مشتریانی که نیاز به خودرو دارند، از بازار خودرو می‌خرند.

 

جام نیوز“در این تریبون آزاد، مخاطبان را به ارائه دیدگاه و گفت‌و‌گو درباره نظریات هم دعوت می‌کند.

هم اکنون شما به عنوان یکی از مشتریان خودروهای داخلی، آیا به تأثیرگذاری این دست اعتراض‌ها امیدوارید؟

آیا خودتان در کمپینی اینچنین شرکت یا دیگران را به شرکت در آن ترغیب می‌کنید؟

چه میزان امیدوارید با شرکت در این دست اعتراضات قیمت خودرو در ایران عادلانه شود؟

“جام نیوز”

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.