×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
احداث بزرگترین بیمارستان خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” شهباز حسن‌پور در جمع رؤسای دانشگاه آزاد استان کرمان از راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی در سیرجان خبر داد و اظهار داشت: مراحل قانونی موافقت اولیه این دانشگاه انجام شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنیاد دانشگاهی سیرجان دارای ۱۰۰ هکتار باغ پسته است که در توسعه مراکز دانشگاهی عملکرد خوبی را داشته است.

وی گفت: با توسعه طرح‌های فولادی در سیرجان، ۱۶ هزار نیروی متخصص در بخش‌های معدنی نیاز داریم که تاسیس رشته‌های معدنی باید اولویت کاری مراکز دانشگاهی شهرستان باشد.

حسن‌پور از سرمایه‌گذاری خیران و بخش خصوصی برای احداث بزرگترین بیمارستان خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان خبر داد و بیان داشت: این شهرستان با موقعیت صنعتی و معدنی و حتی کشاورزی نیازمند متخصصان پزشکی است که تاسیس دانشکده علوم پزشکی ضرورت دارد.

محمدعلی توحیدی فرماندار سیرجان هم این شهرستان را بزرگترین شهر استان پس از مرکز استان اعلام کرد و اظهار داشت: سیرجان ۲۸۵ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۵ هزار نفر دانشجو را در هشت مرکز آموزش عالی دارد.

وی گفت: وجود معادن مس و آهن و بیش از ۵۰ واحد صنعتی و تولیدی این شهرستان را مهاجرپذیر کرده است که نیازمند برنامه‌ریزی در همه بخش‌های فرهنگی، رفاهی و آموزشی است و ضرورت دارد واحد دانشگاهی پزشکی در این شهر ایجاد شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.