×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
احداث «گرمخانه» دائمی سیرجان در دستور کار شهرداری

به گزارش “سیرجان خبر” امیر الهیان با اشاره به دستور شهردار سیرجان مبنی بر فراهم کردن اقامتگاهی موقت برای افراد بی‌خانمان، گفت: سال گذشته در یک اقدام جهادی مکانی را برای بانوان بی‌سرپناه در پارک ۱۷ شهریور در نظر گرفتیم و بحث گرمایش، نگهبان و تاسیسات آن را فراهم کردیم. سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری وارد عمل شد و افراد غیر معتاد که فقط جا و مکانی نداشتند را در استراحتگاه زمستانی جای داد. این استراحتگاه از اوایل زمستان به مدت ۲ ماه بیش از ۲۰ نفر را اسکان موقت داد.
الهیان با بیان اینکه شهردار سیرجان تصمیم به ایجاد یک استراحتگاه دائمی برای این افراد گرفته است، از اختصاص یک قطعه زمین به همین منظور خبر داد و افزود: با همکاری شورای تخصیص زمین فرمانداری و اداره مسکن‌و شهرسازی زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع در محدوده شهرک صنعتی‌ برای احداث گرمخانه در سیرجان اختصاص داده شده و هم‌اکنون توسط شهرداری تسطیح شده است. مجوز احداث گرمخانه برای شهرداری سیرجان در کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی استان صادر شده است و در صورت اخذ موافقت اصولی از سوی بهزیستی، گرمخانه سیرجان احداث خواهد شد.
وی در تکمیل این توضیحات اظهار کرد: در این مجموعه، سرپناه شبانه برای بانوان و آقایان بالای ۱۸ سال، زمین ورزشی، سالن‌های کارآفرینی و… تدارک دیده شده است. این گرمخانه ظرف دو سال آینده احداث و تکمیل می‌شود و اگر خیرین شهرستان در این زمینه مشارکت کنند، این مکان سریع‌تر آماده و توسط بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.
امیر الهیان درباره افراد بی‌سرپناه(متکدیان، معتادین و کارتن‌خواب‌ها) گفت: شهرداری در خصوص افراد بی‌خانمانی که مدرک شناسایی ایرانی داشته باشند، مکلف به ارائه خدمات است. به اتباع نیز با همکاری فرمانداری ویژه سیرجان، به شیوه‌ی دیگری خدمات‌رسانی می‌شود. معتادین به کمپ ماده ۱۶، کارتن‌خواب‌هایی که هیچ‌ مکانی ندارند را به گرمخانه و افراد زیر ۱۸ سال به بهزیستی، بچه‌های کار و متکدیان را به پلیس امنیت اجتماعی معرفی و مکان‌هایی برای استراحت آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.
مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری، درباره اینکه امسال چه تصمیمی برای افراد بی‌سرپناه در سیرجان گرفته شده است، بیان کرد: اقامتگاهی موقت برای بانوان تدارک دیده می‌‌شود و اگر سازمان تبلیغات اسلامی همکاری کند، در روزهای سرد مکان موقتی برای اسکان بانوان بی‌سرپناه شهر تامین می‌کنیم. تهیه سرپناه برای آقایان و رسیدگی و نظارت بر آن نیز به‌عهده بهزیستی‌ست و شهرداری درخصوص پرداخت هزینه‌ی اجاره، همکاری لازم را با بهزیستی انجام می‌دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.