×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اعطای ۱۰ کیلو برنج، ۴ کیلو مرغ، روغن، پنیر، تخم‌مرغ در دو نوبت با بُن

به گزارش“سیرجان خبر”  به نقل از فارس،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیات وزیران در مورد سبد کالای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابلاغ کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۲۰آذر ۹۲ بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

۱ـ در راستای سیاستهای حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه، سبدکالا، شامل (۸/۱) کیلوگرم روغن نباتی مایع، (۱۰) کیلوگرم برنج، (۴) کیلوگرم گوشت مرغ، (۸۰۰) گرم پنیر بسته‌بندی (uf) و (۸/۱) کیلوگرم تخم مرغ به افراد مشمول این تصویب‌نامه در دو نوبت تا پایان سال ۱۳۹۲ تحویل می‌شود.

۲ـ افراد زیر مشمول این تصویب‌نامه می‌باشند:

الف ـ کلیه شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح اعم از کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی و کلیه کارگران مشمول قانون کار و قانون تأمین اجتماعی.

ب ـ روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و هنرمندان (به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) و دانشجویان متأهل (به تشخیص وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی) و طلاب (به تشخیص مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه).

ج ـ سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور.

تبصره ـ قضات و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از شمول این تصویب‌نامه مستثنی می‌باشند.

۳ـ سبد کالای موضوع این تصویب‌نامه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهدشد.

۴ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می‌باشد.

۵ ـ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است فهرست افراد موضوع بند (۲) را از دستگاههای اجرایی ذی‌ربط دریافت و پس از راستی‌آزمایی و پالایش به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نماید.

تبصره ـ وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است آمار کارکنان و بازنشستگان خود را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نماید.

۶ ـ دستگاه‌های اجرایی که آمار مشمولان واجد شرایط آنها توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌گردد، موظفند نسبت به دریافت بن از وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

۷ـ دستگاههای اجرایی موظفند در مهلت تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تسویه حساب بن‌ها با وزارت مذکور اقدام نمایند.

۸ ـ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور موظف است اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این تصویب‌نامه را تا سقف مبلغ پانزده هزار میلیارد (۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال از محل ردیف‌های متفرقه تأمین و در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دهد.

۹ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز است به منظور تسریع و تسهیل در تأمین اقلام سبد کالا، نسبت به پرداخت علی‌الحساب بخشی از اعتبارات به مباشرین تأمین اقدام نماید.

۱۰ـ انتخاب مباشرین تأمین کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

۱۱ـ دستگاههای مباشر تأمین موظفند تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۳ نسبت به ارایه اسناد و مدارک مثبته به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام نمایند و سازمان مذکور نیز موظف است تا پایان تیر ۱۳۹۳ نسبت به محاسبه قطعی یارانه موضوع این تصویب‌نامه و تسویه حساب نهایی با مباشرین اقدام نماید.

۱۲ـ وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) موظف است بر نحوه اجرای این تصویب‌نامه نظارت نماید.

معاون اول رئیس‎جمهور ـ اسحاق جهانگیری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.