×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
اعلام نظر نمایندگان مجلس درباره تعطیلی شنبه ها به جای پنج شنبه

majlesبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،درست نیمه مهر ماه بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد : تعطیلی شنبه ها به جای پنجشنبه ها در منطقه آزاد قشم در راستای ایجاد زیرساخت ها و افزایش شرایط تعاملات و تبادلات اقتصادی فعالان اقتصادی این منطقه با کشورهای خارجی انجام شده است.
شهریار مشیری دلیل این اقدام را ارتقای سطح ارتباطات با مناطق آزاد و فعالان اقتصادی داخلی و خارجی دانست و گفت : با اعلام تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه در این منطقه، شمار روزهای ارتباط کاری با جهان خارج از ۳ به ۴ روز افزایش خواهد یافت .

مدیر عامل سابق سایپا :اجرای تعطیلی منطقه آزاد قشم به عنوان تست کار خوبی است

در همین رابطه مهرداد بذر پاش ، مدیر عامل سابق گروه خودرو سازی سایپا به ایران خبر گفت : خوب است که مسئولین ، تعطیلی منطقه آزاد قشم را به صورت آزمایشی اجرا کنند تا پس از تراز یابی به عنوان نمونه کاری به سایر مناطق آزاد ارائه شود .
عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه به خبرنگار ایران خبر گفت : اجرای چنین تصمیمی در مناطق مختلف ،بستگی به تراز تجاری آن منطقه با داخل یا خارج کشور دارد ، چون با اجرای این طرح ، شاید ارتباط خارجی یک بخش بهبود پیدا کند ، اما بازرگانی داخلی آن نیز ممکن است دچار اختلال شود ،باید اجازه دهیم نتیجه اجرای این طرح در قشم مشخص شود و بعد برای تعمیم آن به سایر مناطق تصمیم بگیریم .
مشاور احمدی نژاد در دولت نهم با یاد آوری این نکته که قبلا هم برخی بنگاههای اقتصادی این کار را کردند، اما موفق نبودند ، گفت : عملیات اقتصادی داخلی بسیاری از بنگاهها به قدری زیاد است که تغییر این تعطیلات بیشتر از آنکه به نفع آنها باشد به زیانشان تمام شد .
بذر پاش گفت : راهکاری که فعلا جواب می دهد این است که در همان سه یا چهار روز کاری مشترک بین ایران و سایر کشور ها برای مراودات کاری برنامه ریزی دقیق کرد تا در عوض به مبادلات داخلی لطمه ای وارد نشود.
مدیرعامل اسبق خودرو سازی پارس
حتی برخی درباره تغییر تعطیلات جمعه هم پیشنهاداتی را ارائه کرده اند اما تغییر تعطیلات جمعه ها به دلیل نماز جمعه و اهمیت خاصی که این روز در فرهنگ و دین ما دارد و به منظور حفظ فرهنگ و تمدن اسلامی به هیچ عنوان کاربرد ندارد و از اساس غلط است
گفت : به نظر من درباره تعطیلی شنبه ها نباید سخت گیری کرد و اجازه بدهیم منطقه آزاد قشم کار خودش را بکند تا به عنوان یک نمونه آزمایشی نتیجه این حرکت در اختیار سایر مناطق قرار گیرد.

وی در عین حال گفت : فعلا این طرح فقط برای مناسب مناطق آزاد مناسب به نظر می رسد و لزومی ندارد برای سایر مناطق نیز اجرایی شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس : تعطیلات شنبه ها قابل تعمیم به کل کشور در سازمانهای مورد نیاز است

ارسلان فتحی پور  دید مثبت تری  به اعمال تعطیلات شنبه به جای پنج شنبه در کشور دارد و در همین زمینه به خبرنگار ایران خبر گفت : با توجه به اینکه تعطیلات در کشور ما پنج شنبه و جمعه هاست و از آن طرف تعطیلات باقی کشورهای دنیا شنبه و یک شنبه است ما عملا ارتباط بانکی و تجاری خود را در ۴ روز هفته با دنیا از دست می دهیم و مراودات ما دچار مشکل می شود .

نماینده مردم خدا آفرین و کلیبر همچنین با تاکید بر اینکه لازم نیست این تغییر تعطیلات در همه سازمانها و ادارات کشور اجرا شود گفت : به عنوان مثال ما برای آموزش و پرورش نیازی به جا به جایی تعطیلات نداریم اما برای بانکها ، بیمه ها ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، واحد های بازرگانی ، گمرکها چنین تعطیلی می تواند به بهبود روابط تجاری ایران و سایر و کشور های دنیا کمک کند .
فتحی پور گفت: حتی برخی درباره تغییر تعطیلات جمعه هم پیشنهاداتی را ارائه کرده اند اما تغییر تعطیلات جمعه ها به دلیل نماز جمعه و اهمیت خاصی که این روز در فرهنگ و دین ما دارد و به منظور حفظ فرهنگ و تمدن اسلامی به هیچ عنوان کاربرد ندارد  و از اساس غلط است، اما تغییر تعطیلات ۵ شنبه می تواند مفید باشد .

نماینده اقتصادی مجلس : تغییر تعطیلات شنبه برای پنج شنبه نیاز به یک کار کارشناسی گسترده دارد

در عین حال ابراهیم نکو  گفت : این طرح در کل کشور قابل تعمیم نیست و ضرورت هم ندارد .

به گزارش خبرنگار سیاسی ایران خبر،نماینده مردم رباط کریم در مجلس گفت : در مناطق آزاد چون بیشتر کارهایشان با کشورهای دیگر است به خاطر جلوگیری از ضر و زیان اقتصادی ناشی از نا هماهنگ بودن تعطیلات ، این تغییر کاربردی است، اما درباره کل کشور به دلیل قوانینی که ما داریم امکان اجرا ندارد و البته به نظر من ضرورتی هم در آن نیست.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر کار کارشناسی شود و نتیجه آن این باشد که در منطقه ای تغییر تعطیلات ما را به بیشترین سود می رساند می توان درباره آن تصمیم گرفت  به عنوان مثال ، در جاهایی که ما بیشتر مشتریان خارجی داریم ، به منظور احترام به مشتری ، تغییر تعطیلات می تواند مفید باشد .

وی همچنین تصریح کرد : تغییر تعطیلات در کل کشور نیازمند یک کار کارشناسی گسترده است و در نهایت هم نیاز به تصمیم گیری در سطوح کلان کشور دارد اما فعلا چنین موضوعی مطرح نیست .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس : تعطیلی شنبه‌ها با اصل ۱۷ قانون‌اساسی مغایرت دارد

اما مجتبی رحماندوست از اساس با اجرای این تعطیلی حتی برای منطقه آزاد قشم مخالف است و می گوید :این موضوع به هیچ عنوان قابل قبول نیست چراکه با اصل ۱۷ قانون‌اساسی مغایرت دارد ؛ لازم است تا بخشنامه هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم لغو شود.
نماینده مردم تهران معتقد است ، مدیرعامل منطقه آزاد قشم می‌تواند روز پنجشنبه را روز کاری و غیرتعطیل اعلام کند و از کارمندان این منطقه بخواهد که در این روز نیز مثل روزهای غیرتعطیل سر کار حاضر شوند اما نمی‌تواند روز شنبه را روز تعطیل مستمر در قشم اعلام کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.