×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان تا سال آینده

به گزارش“سیرجان خبر” ابراهیم فلاحتیان در‌ مراسم دو طرح نیرو‌گاهی در سیرجان اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری در نیرو‌گاه‌های کهنوج،‌ سیرجان و مجتمع سنگ‌آهن گل‌گهر سیرجان هر کدام ۵۰۰ مگاوات و در مجموع یک هزار و ۵۰۰ مگاوات است که با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورویی و یا ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دو نیرو‌گاه سیرجان وارد مدار می‌شوند.

وی گفت‌: برای راه‌اندازی نیروگاه‌های دیگر هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و متناسب با ظرفیت‌های استان عملیات اجرایی ساخت نیروگاه تولید برق داریم.

این مسئول تصریح کرد: استان کرمان و شهرستان سیرجان در ایجاد نیروگاه‌های بادی و خورشیدی خوب عمل شده و برق را با تعرفه‌های مناسب از تولیدکنندگان خریداری می‌کنیم.

فلاحتیان بیان داشت: هر اندازه سرمایه‌گذاران در صنعت تولید برق اقدام کنند، وزارت نیرو خریدار برق آنان است.

معاون وزیر نیرو از افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان تا سال آینده خبر داد و افزود‌: یک هزار مگاوات نیروگاه جدید را تا پایان سال آینده در استان کرمان وارد شبکه سراسری می‌کنیم و تا قبل از تابستان ۹۵ واحد سوم نیرو‌گاه کهنوج به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات وارد مدار می‌شود.

فلاحتیان گفت‌: از آغاز دولت یازدهم تا یک سال آینده تولید برق در این استان از یک هزار و ۵۰۰ مگاوات به ۳ هزار مگاوات یعنی دو برابر می‌رسد و در مولد‌های با مقیاس کوچک هم در سیرجان پیش‌قدم شده‌اند.

معاون وزیر نیرو به سیرجان علاوه بر بازدید از نیروگاه در حال احداث سیرجان و دستور در تسریع کار و اتمام تا  شش ماهه اول سال آینده، دو نیروگاه‌ مولد برق‌ با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال از بخش خصوصی و با ظرفیت تولید ۲/۳ مگاوات برق بهره‌برداری شد.

مکی‌آبادی فرماندار سیرجان هم در این افتتاح گفت‌: سیرجان با توجه به فعالیت بیش از ۱۰ کارخانه تولید فولاد و آهن نیازمند ۳ هزار مگاوات برق است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.