×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

“سیرجان خبر” محققان گوگل در جریان بررسی‌های خود متوجه آسیب پذیری خاصی در سیستم عامل ویندوز ۸٫۱ شده و آن را به مایکروسافت اطلاع دادند. اما به این علت که بعد از گذشت ضرب الاجلی ۹۰ روزه این شرکت هنوز مشکل یاد شده را برطرف نکرده، خود آن را افشا کرده اند.

این اقدام گوگل موجب بحث و تبادل نظر گسترده در فضای مجازی در مورد صحیح بودن یا نبودن رفتار این شرکت شده است. چون گوگل با چنین اقدامی امنیت کاربران ویندوز ۸٫۱ را به خطر انداخته است. برخی نیز علت چنین رفتاری از سوی گوگل را ضربه زدن به شرکت مایکروسافت می دانند.

حفره یاد شده به کاربران عادی ویندوز که از امکانات ادمین برخوردار نیستند امکان می دهد تا خود را به سطح فرد ادمین ارتقا دهند. گوگل در این مورد که نسخه های قدیمی تر از ویندوز ۸٫۱ هم دچار چنین مشکلی هستند یا خیر اظهار بی اطلاعی کرده است.

برخی کاربران معتقدند این اشکالی بسیار مهم است و افشای آن رفتاری غیرمسئولانه از سوی گوگل تلقی می شود. بسیاری از متخصصان امنیتی هم در مورد پیامدهای این مساله اظهار نگرانی کرده‌اند. تعدادی از کاربران هم معتقدند با توجه به عدم رفع مشکل از سوی مایکروسافت طی مدت تعیین شده اقدام گوگل غیرحرفه ای نیست.

مایکروسافت خود با صدور بیانیه ای اظهار داشته که در تلاش برای عرضه یک وصله به روزرسان امنیتی است و از کاربران خواسته برای جلوگیری از وقوع مشکل نرم افزارهای امنیتی خود را به روز نگهدارند و وصله های امنیتی قبلی را نصب کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.