×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با تحریم‌ها و تهدید‌ها است

به گزارش“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سید محمود حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: همه ملت ایران و دولت همدل و همزبان از مواضع رهبری حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده هم که مورد حمایت رهبری است، محکم بایستند و از حقوق ملت ایران دفاع کنند تا شاهد یک توافق خوب و جامع به نفع نظام اسلامی باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه این امریکا بود که پیشنهاد مذاکره را داد و باید طی مدت شش ماه مذاکرات به نتیجه می‌رسید بیان داشت: تا کنون همه کارشکنی‌ها از ناحیه سردمداران آمریکایی بوده است و هنوز هم با گذشت یک سال باز هم کارشکنی می‌کنند

خطیب جمعه سیرجان ادامه داد: بارها ملت ایران و مسئولان نظام گفته‌اند ما نیاز به مذاکرات نداشتیم و با دست پر و منطق صادقانه و قانونی حرکت مذاکرات و حتی استفاده از انرژی هسته‌ای را آغاز کرده‌ایم و امروز هم صادقانه و با دست پر به دنبال توافق هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی و تیم مذاکره کننده حاضر به کوتاه آمدن از حقوق ملت نیستند و با وجود همه همکاری‌ها توسط ایران اما مدعیان بین‌المللی در مقابل دخالت‌های رژِیم صهیونیستی و تهدیدهای امنیتی این رژیم غیر عضو سکوت می‌کنند و آمریکا با زیر پا گذاشتن استقلال خود در تصمیم‌گیری توافق هسته‌ای از تهدیدهای رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

خطیب جمعه سیرجان پایبندی به اقتصاد مقاومتی را در استقلال اقتصادی و مصرف کالاهای داخلی عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی را راهکار مقابله با تحریم‌ها و تهدید‌ها می‌دانیم.

وی ادامه داد: در ادارات دولتی باید استفاده از کالاهای داخلی مدنظر باشد و چه نیازی است که ما کالاهایی که ضرورت ندارد یا در داخل تولید می‌شود را وارد کنیم زیرا استفاده از ظرفیت‌های درونی راه چاره برای یک اقتصاد ایده‌ال است.

حسینی با محکوم کردن ادامه جنایت آل‌سعود در بمباران مردم روزه‌دار و بی‌دفاع یمن گفت: انصارالله در یمن محور وحدت تمام اهل یمن است و عربستان و متحدانش نتوانستند گامی در راستای اهداف خود بردارند.

وی تاکید کرد: امروز هم سردمداران مرتجع عربستان در صحنه سیاسی و نظامی در یمن شکست خوردند و برای توجیه اقدامات مخرب خود به دنبال راه کار می‌روند اما در رسیدن به این راه هم ناتوان و ضعیف هستند.

امام جمعه سیرجان در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به خطبه ۱۹۶ نهج‌البلاغه به عدم توجه به تجملات زندگی دنیایی پرداخت و سبک زندگی اسلامی را دوری از تجملات و بی‌رغبتی به دنیا عنوان کرد.

حسینی اضافه کرد: اگر زندگی‌ها بر پایه اسلامی باشد، بی‌بندوباری‌ها و نیرنگ و فریب‌ها، بدحجابی‌ها و طلاق‌ها تمام و سعادت و خوشبختی واقعی جایگزین همه بداخلاقی‌ها می‌شود

وی با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت شهادت شهدای هفتم تیر از شخصیت شهید مهدی نصیری‌لاری یکی از شهدای هفتم تیر که در گلزار شهدای سیرجان مدفون است، تجلیل کرد و شهدا را الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و زورگویان دانست.

امام جمعه سیرجان به مناسبت‌های مختلف هفته پرداخت و با تبریک میلاد امام مجتبی (ع) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری خواستار حضور گسترده مردم در مراسم جشن میلاد و هفته احسان شد و گفت: با سفره‌های افطاری و دستگیری از نیازمندان وظیفه اسلامی خود را به جای آوریم.

حسینی با اشاره به پرداخت حق و حقوق کارگران در وقت خود از گلایه و تجمعات موردی کارگران که توسط کارفرمایان حقوقشان دیر پرداخت می‌شود از شرکت‌های صنعتی که به فکر کارگران خود نیستند، انتقاد کرد.

وی بیان داشت: در اسلام سفارش شده تا عرق کارگر خشک نشده مزدش را بدهند و حالا کارفرمایان و صاحب حرف معدنی و صنعتی بعضا تا سه ماه حقوق کارگر را نمی‌دهند و این منطق نه قانونی و نه شرعی است و باید توسط مسئولان رسیدگی شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.