×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
انتقال روزانه ۲۲۰ هزار مترمکعب آب از خلیج فارس به سیرجان

mola hosein agha folad sirjanبه گزارش“سیرجان خبر” ملاحسین آقا  در نشستی خبری گفت: در بخش صنعت این جزیره، گام‌های اولیه توسط سازمان منطقه آزاد برداشته شده، اما باید فرصت‌ها را بیشتر کنند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما اطمینان داشته باشید اگر سرمایه‌گذارانی که در ارتباط با صنعت فولاد یا صنایع مشابه به قشم ورود کنند، جزیره در ابعاد زیرساختی نظیر برق، آب و گاز و راه‌ها با سرعت بیشتری به پیش خواهد رفت و خود به خود آبادانی و اشتغال‌زایی برای ساکنان رقم خواهد خورد.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر بیان کرد: اگر منطقه آزاد شرایطی را ایجاد کند که منابع داخلی کشور و توانایی داخل کشور به این جا جذب شود، چهره جزیره به طور کامل دگرگون و نگاه کشور به این منطقه عوض خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به این که زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های لازم در قشم وجود دارد، بر اساس چشم انداز آینده صنعت فولاد ایران و موضوع واردات مواد اولیه از خارج، این جزیره بهترین نقطه برای فعالیت‌های فولادی است.

آقا، با بیان اینکه قشم از امکانات خوبی در امر واردات مواد اولیه برخوردار است، افزود: اگر فضای سرمایه‌گذاری صنعتی به عنوان اولویت برای سرمایه‌گذرا بزرگ تخصصی در دستور کار قرار گیرد توسعه سرمایه‌گذاری، به راحتی اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: ۳۰ درصد از مواد اولیه فولاد در کشور توسط، شرکت گل گهر سیرجان تامین می‌شود.

آقا، تصریح کرد: از کارهایی که در منطقه سیرجان در حال انجام است، می‌توان به عملیات انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان با حجم روزانه ۲۲۰ هزار متر مکعب اشاره کرد که مناقصه پروژه انتقال آب از خلیج فارس به سیرجان تا دو ماه آینده مشخص می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.