×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
انفصال از خدمت در انتظار متخلفان اختلاس مالی شهرداری سیرجان

به گزارش “سیرجان خبر” سید محمود علیزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون فقط پرونده اتهام در شهرداری سیرجان ۷۰۹ میلیون تومان بوده و شایعات مختلف در این زمینه تکذیب می‌شود.

وی بیان داشت: جو شایعات در مورد تعداد متهمان و مبالغ فساد مالی یا اتهام در شهرداری سیرجان به گونه‌ای رقم خورد که شایسته نبود.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان افزود: با ورود بازرسان به شهرداری سیرجان تمام موارد مالی و حتی تخلفات اداری مورد بررسی قرار گرفته و ادامه دارد و حضور بازرسان تا پایان سال ادامه دارد.

علیزاده تصریح کرد: تاکنون فقط یک پرونده داریم که شش نفر از کارکنان سابق و فعلی شهرداری سیرجان و دو شهردار اسبق و فعلی سیرجان و یک عضو شورای شهر سیرجان متهم هستند و مجموع مبلغ پرونده به ۷۰۹ میلیون تومان می‌رسد.

وی اضافه کرد: انتشار شایعات مبنی بر دستگیری تمام اعضای شورای شهر سیرجان و یا اتهام به آنها به طور کامل تکذیب می‌شود و شورا و شهرداری سیرجان همچنان به‌کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان عنوان کرد: احتمال ورود پرونده‌های جدید در دستگاه قضا دور از انتظار نیست، اما تا جرمی ثابت نشود نمی‌توان فرد یا افرادی را در ردیف مجرمان قرار داد.

علیزاده تصریح کرد: باید رعایت احتیاط و حساسیت را در خبرهای رسانه‌ای به‌ خرج داد تا آبروی افراد بی‌گناه در جامعه حفظ شود و در همین پرونده ذکر شده احتمال تبرئه شدن خیلی‌ها وجود دارد.

وی افزود: احتمال ورود پرونده‌های جدید مبنی بر اختلاس یا رشوه در روند کار بازرسان از شهرداری سیرجان وجود دارد که تا به امروز فقط پرونده اتهام ۳۰۰ میلیون تومانی رشوه و پرونده ۳۰۰ میلیون تومانی اختلاس در بخش‌های ماشین‌آلات و طرح‌های عمرانی است و هنوز ثابت نشده و کسی مجرم نیست و بازرسان با استقلال کامل وظیفه خود را انجام می‌دهند و هر کجا نیاز باشد از تیم تخصصی خود استفاده می‌کنند.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان اضافه کرد: اگر جرم متهمان پرونده فساد مالی شهرداری و شورای شهر سیرجان ثابت شود و مجرم شناخته شوند، جریمه چند برابری و انفصال از خدمت در انتظار آنها است.

علیزاده بیان کرد: لازم است، نشریات و خبرگزاری‌ها آرامش را به شهرستان سیرجان برگردانند و مردم هم بدانند قانون کار خود را انجام می‌دهد و بازرسان هم با حساسیت لازم و به‌دور از هرگونه جوسازی رسالت خود را به پایان می‌رسانند.

تکذیب خبر اختلاس ۶ میلیارد تومانی در شهرداری سیرجان

مهدی بخشی دادستان سیرجان هم گفت: کشف پرونده فساد مالی در شهرداری سیرجان در روزهای گذشته واکنش‌های متعددی از سوی مسئولان قضایی و اجرایی داشته است، اما تا وقتی که فرآیند هزینه کردن بودجه‌ها و اجرای پروژه‌ها شفاف و نظام‌مند نشود، امکان بروز فساد هست.

وی درباره اعلام اختلاس ۶ میلیارد تومانی توسط یکی از کارکنان شهرداری سابق به برخی خبرگزاری‌ها گفت: این مورد واقعیت ندارد و نمی‌توان با ذکر اعداد و ارقام جامعه را از آرامش دور کرد و انتشار شایعات هم به این علت است که خبر از منبع خودش ذکر نمی‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.