×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
بازسازی واجرای واقعه تاریخی غدیر خم درسیرجان

ghadirبه گزارش خبرنگار سرویس مذهبی “سیرجان خبر”، این رویداد نمایشی که همزمان در ۱۲۲ شهر مختلف کشور برگزار شد در سیرجان  با حضور ۲۰۰ بازیگر میزبان تعداد زیادی از شهروندان سیرجانی و جمعی از مسوولان شهرستان بود.

فرمانده ناحیه سیرجان در ابتدای نمایش گفت: بسیاری از افراد طی دو ماه گذشته تلاش بی وقفه و شبانه روزی انجام دادند که بتوانیم امروز این برنامه را تقدیم شما شهروندان عزیز سیرجانی کنیم.

وی افزود: ما این برنامه را برگزار کردیم تا از غدیر بیاموزیم کسانی که همراه رسول اکرم (ص) به ظاهر به حج رفتند چگونه حق علی را پایمال کردند. حقی که سند آن شخص حضرت محمد (ص) است. ما غدیر را بازسازی کردیم و برایش وقت و سرمایه گذاشتیم تا غربت امیر المومنین در تاریخ نماند. چرا که معتقدیم آنچه پیامبر در خطبه غدیر ایراد کردند راهگشایی برای بشریت است.

براساس این گزارش بعد ازصحبتهای مقدماتی سرهنگ شمس الدینی، پروژه نمایشی بازسازی غدیر خم با حضور بیش از ۱۰ هزار شهروند سیرجانی با حرکت نمادین بخش اول کاروان بازگشته از حج آغاز شد.

بعد از این بخش حرکت کاروان زائران خانه خدا به همراه پیامبر (ص) و توقف در صحرای جحفه و واقعه غدیر خم را برای مخاطبان به نمایش گذاشته شد.

 کاروان دوم هم از تپه مجاور صحنه اصلی اجرا به سمت نقطه مرکزی در صحنه حرکت کردند، بعد از ورود کاروان دوم به صحنه مرکزی اجرا، نماز جماعت بر پا شد.

پس از اقامه نماز پیامبر به همراه علی بر منبر حاضر شد و راوی با لحنی رسا از زبان حضرت محمد(س) را نقل کرد.

در پایان این مراسم افراد حاضر در صحنه و تماشاگران با صدای بلند ندای لبیک یا علی سر دادند و یکدیگر را در آغوش گرفته و عید را بهم تبریک گفتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.