×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
باید مراقب اسراف در عمرمان باشیم

امام جمعه شهرستان سیرجان گفت: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز مصرف انرژی در حوزه های مختلف به شدت بالا می‌رود. بنابراین وظیفه همه ماست که در حفظ سرمایه‌های ملی کوشا باشیم.

به گزارش سیرجان خبر؛ نماز جمعه امروز به امامت حجت الاسلام حیدری امام جمعه موقت سیرجان و با حضور جمع کثیری از مردم ولایی شهرستان برگزار شد.

امام جمعه موقت سیرجان در خطبه‌ اول خود خطاب به مردم در خصوص حفظ سرمایه‌های ملی و پرهیز از اسراف گفت: با نزدیک شدن به ایام عید نوروز مصرف انرژی در حوزه های مختلف به شدت بالا می‌رود. بنابراین وظیفه همه ماست که در حفظ سرمایه‌های ملی کوشا باشیم.

وی همچنین به بحث مهم اسراف و تبذیر اشاره و عنوان کرد: اسراف کلمه جامعی است که تعابیر متعددی برای آن در نظر گرفته شده و هرگونه زیاده روی در کمیت و کیفیت را شامل می‌شود. اسراف گاهی در خوردن و آشامیدن است اما اسراف مهمی که همه ما مرتکب می‌شویم اسراف در بهره وری از عمر است که با قدم گذاشتن در راه گناه یا به جمع آوری دنیای بی ارزش آن را هدر می دهیم.حجت الاسلام حیدری همچنین در خطبه دوم خود با تبریک سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان گفت: متاسفانه دشمن با راه اندازی جنگ شناختی به دنبال آن است که از نسل جوان ما برای خود پیاده نظام در نظر بگیرد. بنابراین به دنبال تخریب باورها و اعتقادات نسل جوان ما است.

وی جنگ شناختی را سلاح مهمی عنوان کرد وگفت: جنگ شناختی کم هزینه است و همه مردم با تخیل رسیدن به منفعت به تخریب کشور خود می پردازند. باید مراقب افتادن در این دام دشمن بود.

امام جمعه موقت سیرجان به مباحث اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه با افزایش دلار مردم برای خرید آن هجوم آوردند؛ در حالی که نمی دانند بین دو امر بد قرار گرفته اند یک مسئله کم شدن ارزش سرمایه آنهاست و دیگری ایجاد التهاب در بازار گرانی و فشار بیشتر به جامعه و سود بردن دشمنان. باید بیندیشند که بین این دو بد، کدام یک را باید انتخاب کنند. برخی برای امنیت مردم از جان خود می‌گذرند و برخی با نگه داشتن مال اضافه این امنیت را به خطر می‌اندازند.

امام جمعه موقت سیرجان همچنین پیشاپیش فرارسیدن نیمه شعبان، ولادت با سعادت منجی عالم بشریت و روز سربازان گمنام امام زمان را تبریک گفته و به وظایف مردم در دوران غیبت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مردم در دوران غیبت برای آماده سازی بستر ظهور وظایفی دارند. ابتدا باید نسبت به دین معرفت پیدا کرده، از دستورات قرآن و اهل بیت پیروی کنند، با نایب امام زمان همراه و همگام باشند و به انقلاب مهدی موعود (عج) امیدوار بوده و با حضرت از طریق دعا و مناجات ارتباط برقرار نمایند.

همچنین مردم بایستی در راه حق و مبارزه با دشمن استقامت داشته و از نفوذ شیطان های داخلی و خارجی جلوگیری کنند. با این اقدامات است که می توانیم زمینه سازی ظهور را فراهم نماییم.همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت منجی عالم بشریت بایستی مراسم میلاد امام عصر (عج) را عاری از گناه و همراه با رعایت مسائل شرعی برگزار نماییم تا مشمول دعای خیر امام زمان (عج) بشویم.

حجت الاسلام حیدری به حمایت از نیازمندان در آستانه سال جدید نیز اشاره کرد و تاکید کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام عید نوروز از یاد افراد نیازمند غافل نشویم و در حد توان خود به این عزیزان کمک نماییم تا سال جدید برای همه ما همراه با شادی و امیدواری باشد.

وی همچنین ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب برای انجام یک اقدام فرهنگی موثر از آنان خواست در برپایی نمایشگاه های آتی انتشار و عرضه کتاب های دینی و معرفتی را نیز لحاظ نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.