×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
باید پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود

به گزارش “سیرجان خبر”، علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در جلسه ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل که در سالن پیامبراعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد، از فعال بودن ستاد پدافند غیرعامل در استانداری کرمان خبر داد و گفت: این ستاد اقدامات دستگاه های مختلف را رصد می کند.

وی با تاکید براینکه باید باور عمومی به وجود آید که پدافند غیرعامل یک امر تشریفاتی نیست، خاطر نشان کرد: باید پدافند غیرعامل به یک فرهنگ عمومی در جامعه مبدل شود ، چرا که این امر از بسیاری هزینه ها در بروز مشکل جلوگیری می کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دستگاه های مرتبط باید با توجه به پدافند غیرعامل در استان کار را انجام دهند، یادآور شد: باید همکاری بین مدیران کل افزایش یافته و یک طرح کامل در اجرای پدافندغیرعامل در استان ایجاد شود.

رزم حسینی گفت: مسئولیت پذیری امر مهمی است که مدیران دستگاه های اجرایی به عنوان مسئول باید همه موارد حتی مسائل جزئی از جمله نگهداری اسناد ملی و بایگانی های دستگاه های اجرایی که دارای اهمیت هستند را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: باید اقدامات، بودجه و امکانات مورد نیاز هر دستگاه اعلام شود تا نقشه کاملی از وضعیت پدافند غیرعامل استان به تناسب هر دستگاه تهیه شود تا مشکلات مرتفع و عملکرد پدافندغیرعامل بهبود یابد.

استاندار کرمان به اهمیت جلسات اطلاع رسانی و نقش صدا و سیما در زمینه پدافند غیرعامل اشاره کرد و یادآور شد: امسال استان کرمان در دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی با هیچ مشکل امنیتی مواجه نبود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در حاشیه جلسه ستاد بزرگداشت پدافند غیرعامل، گفت: هفته پدافند غیرعامل از ۴ آبان با شعار اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند غیرعامل با برگزاری همایش و رزمایش توسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در هنرستان دخترانه فضیلت واقع در بلوار ۲۲ بهمن، ملاقات با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رزمایش سایبری تست نفوذ توسط جهاد دانشگاهی و برگزاری دو همایش جداگانه در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان و جهاد دانشگاهی آغاز می شود.
پیمان سلاجقه با اشاره به شعار روز دوم هفته پدافند غیرعامل به نام جامعه سالم، محور پایداری ملی، افزود: برگزاری همایش و رزمایش های متعدد توسط اداره کل مدیریت درمان، کتابخانه های عمومی، هلال احمر، بهزیستی استان، بنیاد مسکن، بیمه سلامت، شرکت نفت، شرکت گاز و شرکت توزیع برق جنوب از جمله برنامه هایی است که در این روز پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: (ارتقاء آمادگی، اقتدار درونزا، امنیت پایدار) شعار روز سوم و ( اقتصاد مقاومتی با همدلی و همزبانی دولت و ملت) شعار روز چهارم نامگذاری شده است که برنامه هایی از جمله رزمایش سایبری (حمله همزمان به زیرساخت سایبری) با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان، اداره کل حمل و نقل استان و ثبت احوال استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان خاطر نشان کرد: رزمایش سایبری توسط اداره کل درمان، رزمایش زیستی توسط اداره کل محیط زیست و سازمان صنعت، معدن و تجارت در روز سوم و همایش مدیران صنعتی در شهرستان سیرجان، همایش تخصصی مدیران شرکت گل گهر و رزمایش بمب باران در محل کارخانه گل گهر سیرجان و رزمایش های جداگانه زیستی توسط ادارات کل منابع طبیعی جنوب، صنعت، معدن و تجارت جنوب و امور عشایری جنوب در روز چهارم برگزار خواهد شد.

سلاجقه افزود: روزهای پنجم، ششم و هفتم هفته پدافند غیرعامل به ترتیب به نام های( مدیریت جهادی، بسیج و مصون سازی جامعه)، (استانداردسازی، مقاوم سازی زیرساختها و سرمایه های ملی)، (مصون سازی سرمایه های ملی در فضای سایبری) نامگذاری شده است.
وی به مصادف شدن روز پنجم هفته پدافند غیرعامل با نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: اجرای سود دانش آموزی و سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و پخش ۱۵۰۰ نسخه بروشور بین نمازگزاران در مصلی کرمان، مصاحبه تلویزیونی در سازمان صدا و سیما مرکز کرمان و برگزاری رزمایش کالبدی توسط شرکت توزیع برق شمال در روز پنجم پیش بینی شده اس.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان خاطر نشان کرد: برنامه هایی از جمله برگزاری همایش های توسط اداره راه و شهرسازی، نوسازی مدارس، کارخانه سیمان، شرکت لاستیک بارز و دانشگاه علوم پزشکی نیز برای روز ششم هفته پدافند غیرعامل طراحی شده است.
سلاجقه گفت: در روز هفتم هفته پدافند غیرعامل نیز همایش سایبری توسط شرکت مخابرات، همایش رزمایش توسط شرکت شهرکهای صنعتی، رزمایش قطع شبکه و قطع برق اضطراری توسط شرکت مخابرات، همایش اقتصاد مقاومتی توسط اداره کل اقتصاد و دارایی، آزمون مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان توسط نظام مهندسی و برگزاری همایش قطع فیبر نوری و برق اضطراری توسط شرکت زیرساخت و همایش و رزمایش سایبری توسط اداره کل تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: در روز ۱۲ آبان نیز شرکت توزیع برق شمال و جنوب به صورت مشترک همایشی تحت عنوان محصولات کلیدی و نمایشگاه دستاوردهای این شرکت در زمینه پدافند غیرعامل را برگزار می کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.