×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
بحران در نیروگاه‌های اتمی آمریکا/ اخراج ۳۶۰۰ کارمند به دلیل تعطیلی دولت

bohran mali amricaبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،اداره سرپرستی نیروگاه های اتمی آمریکا که وظیفه نظارت بر ۱۰۰ نیروگاه هسته ای این کشور را بر عهده دارد، قرار است ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از کارمندان خود را به دلیل تمام شدن بودجه در پی تعطیلی دولت واشنگتن، اخراج کند.

بر اساس این خبر، «آلیسون مک فارلین» رئیس اداره سرپرستی نیروگاه های اتمی آمریکا در این باره گفته است که این اداره به سایر سازمان هایی ملحق خواهد شد که مجبور شده اند به دلیل پایان زمان مقرر برای تخصیص بودجه در پی تعطیلی دولت، تعطیل شوند.

در این خبر آمده است که ۳۰۰ کارمند ضروری در این اداره همچنان در پست های خود باقی خواهند ماند که از این تعداد، ۱۵۰ نفر بازرسانی هستند که وظیفه آنها رسیدگی به مسایل امنیتی در نیروگاه ها است.

از اول اکتبر جاری که تعطیلی دولت واشنگتن آغاز شده است، بسیاری از نهادها و سازمان های دولتی مجبور شده اند به دلیل عدم تصویب قانون بودجه جدید در کنگره آمریکا برای سال مالی جدید دولت واشنگتن و نهایتا عدم تزریق مجدد بودجه به این سازمان ها، تعداد زیادی از کارمندان خود را به مرخصی های اجباری و بدون حقوق بفرستند.

دولت واشنگتن در تاریخ اول اکتبر در حالی سال مالی جدید خود را آغاز کرد که اختلاف دموکرات ها و جمهوریخواهان بر سر تامین بودجه لایحه موسوم به «اوباماکر» در قانون بودجه جدید آمریکا، منجر شد سال مالی به پایان برسد اما بودجه جدیدی برای فعالیت های دولت به تصویب نرسد.

اوباماکر قانون خدمات درمانی ارائه شده توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا است که از اول اکتبر جاری اجرایی شده است؛ هدف از اجرای این قانون ارائه خدمات پزشکی مقرون به صرفه به میلیون ها آمریکایی است که بیمه نیستند.

جمهوریخواهان تاکید دارند که اجرای این قانون هزینه کارفرمایان را افزایش می دهد و منجر به کاهش اشتغال‌زایی می شود.

جمهوریخواهان حتی این قانون را به دیوان عالی آمریکا ارجاع دادند اما این دیوان اعلام کرد که طرح خدمات درمانی اوباما مغایرتی با قانون اساسی آمریکا ندارد.

درحالیکه قانون خدمات درمانی اوباما از اول اکتبر اجرایی شده است، جمهوریخواهان با مشکل بیشتری برای توقف قانونی که به اجرا در آمده است، روبرو شده اند.

دولت واشنگتن در حال حاضر یازدهمین روز از تعطیلی خود را سپری می کند و این در حالیست که نشست اخیر میان «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با جمهوریخواهان با محور بودجه و سقف بدهی، بدون نتیجه به پایان رسیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.