×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
بختیاری / ردصلاحیت‌شدگان بر مبنای قانون عمل کنند

خبرگزاری فارس: ردصلاحیت‌شدگان بر مبنای قانون عمل کنند

به گزارش“سیرجان خبر” سیدمرتضی بختیاری قائم مقام هیئت مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: پایبندی به قانون مایه نجات در همه عرصه‌ها و موفقیت در همه زمینه‌ها خواهد بود.

وی بر همین اساس اعلام کرد: کاندیداهایی که صلاحیت‌شان تأیید می‌شود برای طی مراحل قانونی اقدام کرده و پس از ابلاغ رسمی وزارت کشور، فعالیت‌های تبلیغاتی‌شان آغاز می‌شود.

بختیاری تصریح کرد: انتظار همه مردم، مقام معظم رهبری و قانون‌گذار از کسانی که به هر دلیلی صلاحیت‌شان از سوی شورای نگهبان احراز نمی‌شود این است که قانون را مبنای رفتار و اقدامات خود قرار دهند.

قائم مقام هیئت مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری گفت: بحمدالله مردم هوشیارند و ردصلاحیت‌ افراد را هرگز به معنای فقدان شایستگی آنها برای حضور در سایر عرصه‌های خدمت تلقی نمی‌کنند.

بختیاری افزود: عدم احراز صلاحیت افراد به معنای این است که زمینه‌ها و شرایط قانونی برای حضورشان در جایگاه رئیس جمهوری وجود نداشته اما امکان دارد در دولت آینده مسئولیت‌های حساس دیگری بگیرند.

وی متذکر شد: در انتخابات‌های گذشته شخصیت‌هایی بوده‌اند که صلاحیت‌شان برای تصدی پست ریاست جمهوری احراز نشده بود اما در پست‌های دیگری از آنها استفاده شده و انسان‌های خدومی هم هستند.

بختیاری بر همین اساس گفت: به عنوان خادم کوچک ملت از همه کاندیداهای تأیید صلاحیت نشده می خواهم که محور و مبنا را قانون قرار دهند و تنها از مسیر قانون حرکت کنند.

وزیر دادگستری گفت: خوشبختانه بسیاری از کاندیداهای هر دو جریان سیاسی کشور در مصاحبه‌هایشان هنگام ثبت‌نام در وزارت کشور مواضع خوبی داشتند که انسان از این همه اعتقاد، ایمان و تقوا به شوق می آید.

بختیاری افزود: اینکه آنها گفتند اگر رد صلاحیت شوند از نظر شورای نگهبان به عنوان نهادی قانونی تکمین می کنند، نشان از قانون‌مداری دارد و باید به این نگاه و گفتمان آفرین گفت.

وی با بیان اینکه رعایت قانون قطعاً به حفظ آرامش در جامعه کمک می‌کند که موضوع حساسی است، در عین حال موضوع مهم‌تر از آن را فرهنگ‌سازی برای احترام به قانون دانست.

قائم مقام هیئت مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: اگر در خصوص حرمت‌گذاری به قانون فرهنگ‌سازی صورت گیرد و قانون برای همه محترم شمرده شود، بسیاری از مشکلات، نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری و گفتمانی و سیاسی در جامعه حل می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.