×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
تشکیل اتاق فکر برای ریشه کنی بیسوادی در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ حضرت امام خمینی (ره) فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کردند که از جمله کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان بود و آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت و تشکیل نهضت سواد آموزی نیز مانند خیلی از نهادها و ارگانهای کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد.

بسیج همگانی برای مبارزه با بی سوادی

با طلوع خورشیدِ شب شکاف انقلاب اسلامی از افق کشورمان، ریشه ظلم و تباهی قطع شد و دست استعمارگران از مملکت عزیزمان کوتاه گردید و پس از فرمان حضرت امام خمینی رحمه الله مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی و بسیج همگانی برای از بین بردن بی سوادی در جامعه اسلامی، همه مردم سعی کردند تا شجره خبیثه بی سوادی را که در سرتاسر کشورمان ریشه دوانده بود قطع کنند و به جای آن نهال های سرسبز و با طراوت دانش بکارند و این امر با برنامه ریزی های دقیق و بردبارانه صورت پذیرفت و کشور ما را در دنیا به کشوری باسواد تبدیل نمود.

سفارش های حضرت امام رحمه الله به سوادآموزان

«شماهایی که امروز همت این معنا را گماشتید که مردم را سواد آموزی کنید، توجه داشته باشید که ارزش کار شما ارزشی است که قرآن کریم این ارزش را تصدیق فرموده است و لکن در کنار این آموزش، پرورش هم باشد، دعوت به تقوا هم باشد. آموزش تنها نباشد؛ آموزش و تربیت باشد و انسان تا آخر عمرش، هم به علم احتیاج دارد، هم به آموزش، و هم به پرورش. این که بعضی از اشخاص گمان می کنند که ما دیگر وقت درس خواندنمان گذشته است، این صحیح نیست. درس، یک وقت معین ندارد. علم یک وقت معین ندارد و اگر انسان در حال احتضار هم یک کلمه یاد بگیرد بهتر از این است که جاهل باشد و این طور نباشد که شما که آنها را تعلیم می دهید و ان شاء اللّه موفق خواهید بود، غفلت از تربیت، از این غفلت نکنید و آن جمله هایی که می خواهید یادشان بدهید، جمله هایی باشد که دعوت به تقوا شده، دعوت به مکارم اخلاق شده».

نهضت سواد آموزی در سیرجان

مسئول اداره نهضت سواد آموزی شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) گفت: برای ریشه کنی بیسوادی در شهرستان، باید با همکاری، تلاش و دلسوزی و مطرح کردن بیسوادی به عنوان یک بیماری، در صدد رفع آن باشیم و باید به جایگاهی برسیم که شهرستان سیرجان جزو شهرستانهای پیشرو در سوادآموزی باشد، زیرا بخش اعظم مشکلات ما از بیسوادی است و باید مردم را بیشتر با واقعیت ها آشنا کنیم و از آرمان گرایی پرهیز نماییم، باید با تشکیل اتاق فکر، اندیشه و چاره ای برای حل این معضل بیاندیشیم.

نعیمی بیان کرد:هیچ معروفی بالاتر از باسواد کردن افراد نیست و شاید برخی منکرها از بیسوادی افراد ایجاد می شود، زیرا هر چقدر میزان سواد والدین بالاتر باشد پیشرفت تحصیلی فرزندان بالاتر بوده و برعکس این قضیه نیز صادق است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.