×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024
جشنواره بزرگ گلیم و پسته در سیرجان برگزار شد/ تصاویر

به گزارش سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” شب گذشته جشنواره گلیم و پسته شهرستان سیرجان با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد.

استاندار کرمان در بخشی از سخنان خود شهرستان سیرجان را یکی از شهرهای منحصر به فرد استان خواند و گفت: اهداف مختلفی برای این سفر در نظر گرفته شد از جمله آشنایی سفرای کشورهای خارجی با میراث فرهنگی سیرجان، بازدید از صنعت و اقتصاد این شهر و افزایش ارتباط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان سیرجان با کشورهای مذکور.

وی افزود: سیرجان یکی از شهرهای مهم استان کرمان است ، شهر صنعت و معدن است و منطقه ویژه اقتصادی دارد و محصولات پسته آن به اقصی نقاط دنیا صادر می شود گلیم شهرستان ثبت جهانی شده است و نام سیرجان و استان کرمان را در سراسر دنیا بلند آوازه کرده است.

محمد جواد فدایی این شهرستان دارای چهره های ملی و میهنی همچون دکتر باستانی پاریزی مورخ جهانی و خانم دکتر طاهره صفار زاده بانوی نمونه جهان اسلام و مترجم و مفسر قرآن کریم و دانشمندان بزرگی است که استان کرمان به آنان افتخار می کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در جشنواره گلیم و پسته شهرستان سیرجان با قدردانی از همه نهادهای استان و شهرستان دربرگزاری جشنواره گلیم و پسته گفت: سیرجان بهشت کار و سرمایه گذاری است و امروز سرمایه گذاران بزرگ کشوری در این منطقه سرمایه گذاری کردند و یا در پی اجرای طرحهای سرمایه گذاری هستند.

شهباز حسن پور از سفررییس جمهور به سیرجان در آینده ای بسیار نزدیک خبرداد و گفت: دراین سفر چندین پروژه معدنی وصنعتی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: باید کارهای بزرگتری برای مردم این شهر انجام شود سیرجان آماده یک جهش بزرگ است و باید به اوج قله های موفقیت برسد.

در ادامه این مراسم معاون وزیر امور خارجه شهرستان سیرجان را شهر هنر و تلاش خواند و عنوان کرد: در سیرجان شاهد اجرای عملی اقتصاد مقاومتی هستیم.

انصاری گفت: آنچه در حوزه هنر و تولیدات در سیرجان دیدیم بسیار جای تحسین و قدردانی دارد گلیم شیرکی پیچ این شهرستان در سطح بین المللی بایستی بیش از گذشته مطرح شود و کارهایی که امروز در این شهر کوچک دیدیم کارهای بسیار سطح بالا و قابل عرضه در سراسر دنیا است.

وی افزود: برای کمک به این تولیدکنندگان امیدوارم سازمان های بازاریابی تشکیل شود و بتوانند این هنر ارزشمند را به سراسر دنیا معرفی نمایند و در همین راستا وزارت امور خارجه بسیار مشتاق و علاقمند است تا زمینه های مناسب را برای حضور تولیدات گلیم بافان سیرجانی در صحنه بین‌المللی آماده نماید.

انصاری خاطرنشان کرد: چندین ماه است که مشتاق حضور در سیرجان هستم و بسیار خوشحالم که امروز در جمع سفرای کشورهای خارجی به این شهرستان آمده ام امیدوارم من و همکارانم بتوانیم زمینه مناسبی را برای صادرات بیشتر گلیم و پسته سیرجان فراهم سازیم که هر دو در سطح جهان مطرح هستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. هخامنش سعیدی

    جشنواره ی مردمی نبود و نخاهد بود؟!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.