×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
جلسه رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی فردا در مجلس برگزار می‌شود

majlesبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،جلسه رأی اعتماد به سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان فردا (یکشنبه) پنجم آبان‌ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

حسن روحانی رئیس‌جمهور یکشنبه هفته گذشته سیدرضا صالحی‌امیری را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، علی‌اصغر فانی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و رضا فرجی‌دانا را برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور أخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد.

طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، فردا پس از ورود مجلس به دستور کار، حسن روحانی رئیس‌جمهور سخنانش را برای دفاع از سه وزیر پیشنهادی خود آغاز می‌کند، روحانی حداکثر یک ساعت فرصت سخنرانی دارد.

سپس دو مخالف و دو موافق هر وزیر پیشنهادی به ترتیب یک نفر مخالف و یک نفر موافق، هر کدام حداکثر ۱۵ دقیقه فرصت سخنرانی دارند. البته هر نماینده مخالف یا موافق می‌تواند تمام یا بخشی از وقت خود را به نماینده دیگری بدهد.

پس از اتمام سخنرانی مخالفان و موافقان برنامه‌های هر وزیر پیشنهادی، خود وزیر پشت تریبون قرار می‌گیرد و حداکثر ۳۰ دقیقه فرصت دارد از برنامه‌های خود دفاع کند.

این روند تا سخنرانی سومین وزیر پیشنهادی ادامه می‌یابد و در پایان هم رئیس مجلس صلاحیت هر سه وزیر پیشنهادی را به رأی وکلای ملت می‌گذارد.

کل زمان بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی ۳۳۰ دقیقه معادل ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه است، البته ممکن است برخی از مخالفان از ایراد سخنرانی انصراف دهند که در این صورت موافق هم صحبت نمی‌کند و در نتیجه از این زمان کاسته می‌شود.

جلسه علنی فردای مجلس ساعت ۸:۱۵ دقیقه آغاز می‌شود، در صورتی که بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی در جلسه صبح خانه ملت به پایان برسد، عصر فردا نشست کمیسیون‌های تخصصی برگزار می‌شود، در غیر این صورت، مجلس نوبت عصر فردا هم برای ادامه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی، جلسه علنی خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.