×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
حضور فائزه و پدر در انتخابات/خداحافظ خانم فرماندار/طرح ترور نظامی‌های ایران/ادعای رونمایی از یگان لباس شخصی‌ها/نقاشی‌های هیتلر در تهران/توهین مهدی خزعلی به مجلس

به گزارش  “سیرجان خبر ” به نقل از دانا، ‘فائزه هاشمی’ از احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات مجلس خبر داد و گفت: برای ایستادگی مقابل مخالفان و طرف مقابل، کسانی که می‌دانند رد صلاحیت می‌شوند هم ثبت‌نام کنند/ اقبال اصلاح‌طلبان بعد از سال ۸۸ بیشتر شده است/ پدرم برای خبرگان می‌آید./ “فائزه هاشمی” در گفتگو با “رادیو صدای امید”، همچنین از اعلام کاندیداتوری قطعی فاطمه هاشمی، محسن هاشمی و علی هاشمی برای مجلس شورای اسلامی خبر داد./ وی گفت: در حال حاضر مجری انتخابات و ناظر انتخابات متفاوتند و این نوید دهنده انتخابات سالم تری است.

– سایت محلی ‘سپاس’ نوشت: یکی از فرمانداران استان بوشهر به مسولین تحت امر تاکید کرده که مراقب باشند در مراسم تشییع پیکر شهیدان فاجعه منا، کسی شعار ‘مرگ بر آمریکا’ سر ندهد و با افرادی که این شعارها را سر می‌دهند برخورد جدی صورت گیرد./ چندی پیش جان کری در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفت: از مقامات ایرانی خواستیم که شعار مرگ بر‌آمریکا و مرگ بر‌اسرائیل کم شود!/ شرکت‌های آمریکایی منتظر ورود به ایرانند.

– در ادامه خط خبری ضربه زدن به اصل فرضیه حج و با سوء استفاده ابزاری از حادثه منا ‘رادیو فردا’ ارگان رسانه ای سازمان سیا نوشت: مراسم حج یکی از برساخته‌های اعراب پیش از اسلام بود/ تنها فایده واجب کردن این برساخته مردم جزیره العرب، سرازیر کردن میلیاردها دلار به جیب آل سعود است /آیا مال، آبرو و جان مسلمانان مهمتر از برساخته‌های پیش از اسلام نیست؟

– پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل روابط عمومی دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نسبت به سیاست رسانه ملی در مورد سانسور حضور هاشمی رفسنجانی در مراسم گرامیداشت حجاج جان‌باخته در بیت رهبری، واکنش نشان داد/ ‘سیاست سانسور رسانه ملی به برنامه‌های بیت رهبری نیز رسید’.

– ضرغامی با انتشار پستی در اینستاگرام شخصی اش شهادت بانوی اهل سنت ترکمن در واقعه منا را تسلیت گفت./ وی در پستش اینطور نوشت: “سرکار خانم مرجان ناز قلیچی “فرماندار بندر ترکمن” جزو شهدای فاجعه مناست.او از زنان تحصیلکرده ی اهل سنت کشور ما بود که با تکیه بر دانش ، تجربه و خدمات مفیدش توانست فرماندار یکی از مهمترین شهر های کشور شود”.

– رادیو آمریکا نوشت: آنکارا مدعی شد که روسیه روز شنبه حریم هوایی ترکیه را نقض کرد و در واکنش به این اقدام سفیر روسیه را فراخواند./ گزارش شده است ترکیه همچنین با اعزام هواپیماهای اف ۱۶ خود، هواپیماهای روسیه را رهگیری کرده است./ روسیه در واکنش به اعتراض شدید ترکیه به نقض حریم هوایی این کشور به وسیله یکی از هواپیماهای نظامی روسی گفت که این حادثه در نتیجه خطای رهیابی بوده است.

– ‘هاشمی رفسنجانی’: ائتلاف غربی می‌گوید جنگنده‌های ما برای مبارزه با داعش پرواز داشتند و روسیه می‌گوید نیروی هوایی ما برای مبارزه با تروریست‌ها پرواز داشته، اما هیچیک نمی‌گویند نتیجه این همه اقدام نظامی شما چیست؟ چرا متوجه نمی‌شوید مذاکره سیاسی بهتر از بمباران است؟

– ۵۵ مفتی سعودی با انتشار بیانیه‌ای افزایش نفوذ ایران و روسیه در سوریه را محکوم کردند/ ‘از عربستان، قطر، ترکیه و سایر کشورهای عربی می‌خواهیم تا با پشتیبانی مالی، نظامی و معنوی از مخالفین بشار اسد، مانع افزایش نفوذ روسیه و ایران در سوریه شوند’.

– ‘مولوی عبدالحمید’ در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت زاهدان در سخنانی در همراهی رسانه های حامی مخالفان اسد گفت: از حملات اخیر روسیه و دیگر قدرت‌ها خوف آن می‌رود که ثبات منطقه از بین برود، ناامنی در منطقه گسترش پیدا کند و دامنگیر کشورهای غربی و شرقی شود.

– سایت شبکه ‘من و تو’ نوشت: بنظر می‌رسد اصولگرایان اکنون نگران این هستند که توافق وین در انتخابات پیش روی مجلس به پهنی سیاسی برای مخالفین‌شان بدل شود و در چرخشی خیره‌کننده خود را بعنوان پشتیبانان آن مطرح می‌کنند.

– تلویزیون ‘المیادین’ به نقل از یک مقام غربی اعلام کرد: داعش نقشه‌های منطقه‌ای برای ترور مقامات بلندپایه نظامی ایران و مقامات ارشد رسمی و دینی عراق دارد.

– خبرگزاری قوه قضاییه در مورد تلگرام نوشت: نهادهای امنیتی می‌توانند با یک ‌سری تکنیک ‌های خاص اطلاعات و محتوای گروه‌ ها را رصد کنند/ این خبر بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

– روحانی در سخنانی کنایه آمیز به احمدی نژاد گفت: از زمان کوروش آمده است که می‌گوید خدایا ما را از خشکسالی و دروغ دور بدار. دروغ را تجربه کردید و دیدید که دروغ چه بلایی سر ما آورد./ روزآنلاین در مورد خشکسالی، رکود و  وضعیت نابسامان اقتصادی دولت یازدهم نوشت: روحانی در شهریور ماه ۹۳ اعلام کرد که کشور از رکود خارج شده است؛ حال در سالگرد طرح این ادعا، ۴ وزیر وی اعلام کردهاند که کشور نه تنها از رکود خارج نشده بلکه در آستانه بحران قرار دارد.

– رادیو آمریکا به نقل از رئیس سازمان بهزیستی ایران از حضور ۱۲۰ هزار “معتاد سرگردان” در خیابان‌های ایران خبر داد.

– خبرگزاری ‘ایلنا’ از پخش تراکت علیه وزارت خارجه توسط برخی نهادهای دانشجویی خاص در مراسم دیروز تشییع جانباختگان فاجعه منا خبر داد.

BBC-  فارسی’ درخصوص گزارش دیروز سازمان اطلاعات سپاه درباره ‘جیسون رضائیان’ نوشت: گزارش این سازمان اطلاعاتی در حالی است که هفته گذشته ‘حسن روحانی’ به CNN گفت که اگر آمریکا ایرانیان زندانی در این کشور را آزاد کند، دولتش برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران خواهد کوشید./ در گزارش سازمان اطلاعات سپاه آمده که رضائیان «مأمور اجرای تفکر آن دسته از سنای آمریکاست که معتقدند اگر این کشور بتواند روابط خود را با ایران به سطح قبل از انقلاب برگرداند، حکومت ایران را می‌توان به آسانی ساقط کرد.»/ دیگربان نوشت: : گزارش‌هایی از تمایل جمهوری اسلامی به تبادل رضائیان با برخی اتباع ایرانی زندانی در آمریکا منتشر شده که گفته می‌شود آمریکا با این پیشنهاد مخالفت کرده است.

– ‘مصطفی تاجزاده’ در مطلبی با عنوان ‘جلوگیری از نفوذ؛ رمز عملیات مهندسی انتخابات و مبارزه با آزادی’ به صورت ضمنی به بازنشر طرح سازمان سیا در امنیتی کردن انتخابات پیش روی مجلس پرداخت و نوشت: پس از هشدار رهبر درباره نفوذ دشمن، انسدادگرایانی که سال‌هاست به بهانه تحریم و تهدید، فضای پلیسی بر جامعه حاکم کرده‌اند، می‌خواهند موج جدید بگیر و ببند راه بیاندازند.

– نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد که در«ایران پساروحانی» و بعد از توافق هسته ای شاهد تغییر سبک زندگی ایرانی به سبک زندگی غربی هستیم.

– سرهنگ استیو وارن فرمانده ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق، از توقف عملیات آزادسازی رمادی خبر داد./ در عین حال نیروهای حشد شعبی، بسیج مردمی عراق که عمدتا از گروههای شیعه تشکیل شده است، اعلام کردند که به تنهایی عملیات آزادسازی رمادی را پی می‌گیرند.

– یک رسانه اصلاح طلب نوشت: هیات نظارت بر مطبوعات روزنامه «وطن امروز» را به‌ علت یادداشتی با عنوان «روشنفکر یعنی جلال، روحانی یعنی طالقانی» به دادگاه فرستاد.

– وب‌سایت «الف» در یادداشتی تامل برانگیز نوشته «دست دادن و نزدیکی به غرب و آمریکا به عنوان دشمنان ملت ایران و دین اسلام نه تابو است و نه توتم. بستگی به موقعیت دارد. نه باید برای آن غش و ضعف نمود و نه اینکه آن را پایان دنیا قلمداد نمود.»

– امیر مسعود شهرام نیا٬ رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و رئیس غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفته به خاطر حضور سلمان رشدی در این نمایشگاه٬ ایران در قالب چهار برنامه به حضور وی اعتراض خواهد کرد./ سلمان رشدی با رونمایی از یک کتاب توهین آمیز دیگر در مورد امام راحل در نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت کرد.

– برخی رسانه های فارسی زبان غربی با انتشار تصاویری از سایت بسیج پرس که مربوط به گردهمایی بسیجیان بود مدعی شدند که سپاه پاسداران در تازه‌ترین رزمایش خود به طور رسمی از یگان «لباس شخصی‌ها» رونمایی کرد.

– ‘علی الامین’ که تلویزیون ‘اسکای نیوز’ وی را مرجع شیعه لبنانی معرفی کرده، مدعی شد: رژیم حاکم بر ایران در کشورهای منطقه دخالت می‌کند/ وقتی میان ارمنستان و آذربایجان اختلاف ایجاد شد، رژیم حاکم بر ایران به‌رغم اینکه آذربایجان شیعه است، از ارمنستان حمایت کرد.

– در حالیکه شبکه رسانه ای فتنه پیام هایی را با عنوان «حیدر العبادی فرماندهی جنگ را از قاسم سلیمانی گرفته است» در فضای مجازی منتشر کردند که رسانه ها و مقامات عالی رتبه دولت عراق می گویند که اگر قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران در عراق نبودند، اکنون دولت حیدر العبادی هم نبود./ چندی پیش هم رسانه های عربی حامی عربستان نظیر روزنامه” الشرق الاوسط” در یک خط واحد خبری از اختلاف نظر حیدرالعبادی با سردار قاسم سلیمانی خبر داده بودند.

– سیدمحمد غرضی: هاشمی رفسنجانی کشور را مال خود می داند.

– ‘رسول منتجب‌نیا’از اعضای مؤسس حزب اعتماد ملی گفت: استیضاح وزیر راه عقده گشایی نمایندگان دلواپس است/ استیضاح وزیری پاکدست با سابقه‌ای درخشان به معنای سوءاستفاه از حقوق نمایندگی و تصفیه حساب برخی نمایندگان با دولت است.

– ‘دویچه وله’: دو نقاشی اثر ‘آدولف هیتلر’ دیکتاتور دوران ناسیونال سوسیالیسم در آلمان، در میان نقاشی‌هایی است که از ۱۳ مهر به مدت دو هفته در نمایشگاهی در تهران در معرض تماشای عموم قرار می‌گیرد.

– سایت منتسب به یکی از سران فتنه بدون معرفی منابع خبری خود از آمادگی سپاه پاسداران، ارتش روسیه و حزب‌الله لبنان، برای اجرای عملیات جدید در سوریه خبر داده‌اند/ ‘پس از ورود تجهیزات ارتش روسیه و آغاز عملیات هوایی، نیروهای تازه نفس سپاه آماده حملات جدید در سوریه می‌شوند’.

– ‘مهدی خزعلی’: مطمئن باشید در صورت ارائه لیست اصلاح‌طلبان، این لیست رای خواهد آورد چرا که در مقابل نمایندگان فعلی مجلس، چوب هم موفق خواهد شد چه رسد به خرد جمعی اصلاح‌طلبان.

– روییترز گزارش داد: دو مقام ارشد آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند که آمریکا، در سالی که گذشت، از شدت پیگرد قضایی موارد نقض تحریم‌ها علیه ایران به طور قابل توجهی کاسته است./ رویترز عامل آن را کاهش انگیزه مأموران آمریکایی در پیگیری تخلفات ایران اعلام کرد.

– هافینگتون پست نوشت: “دونالد ترامپ” روز یکشنبه اظهار داشت در صورتی که صدام حسین دیکتاتور عراق و معمر قذافی حاکم مستنبد لیبی هنوز سر کار بودند خاورمیانه ثبات بیشتری داشت.»

– بی بی سی فارسی مدعی شد که “جمعی از طلاب و روحانیون” در قم که به توافق هسته (برجام) و برخورد پلیس با تحصن کنندگان در مسجد اعظم قم اعتراض داشتند، دیروز برای اعلام خواسته های خود وارد محل درس عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید قم شدند که این اقدام به تعطیلی کلاس درس این روحانی انجامید.

– مجتبی دانشطلب از حامیان محمود احمدی‌نژاد در صفحه گوگل‌پلاس خود وحدت شیعیان با اهل سنت را موضوعی «تخیلی» عنوان کرده است.

– مهدی خزعلی با اشاره به دست دادن وزیر امور خارجه با باراک اوباما گفت: در دوره دولت اصلاحات، خاتمی را مجبود می کردند در دستشویی پنهان شود که با رئیس جمهور وقت آمریکا در راهرو های سازمان ملل برخورد نکند، این کارغلط بود، امروز اگر فرض را بر این بگذاریم که حتی این دست دادن با برنامه ریزی قبلی انجام شده باشد، باید بگویم حرکتی بسیار مدبرانه و درست بوده، اینگونه رفتارها فتح بابی برای مذاکره با آمریکا و وصول مطالبات ایران است.

– با اعتراض باشگاه الهلال عربستان به کنفدراسیون فوتبال آسیا، قضاوت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا از فغانی داور ایرانی گرفته شد.

– ‘ولی نصر’ عضو مرکز عالی مطالعات بین‌المللی جان هاپکینز واشنگتن، در گفتگو با ‘یورونیوز’: برای ایرانی ها مهم حفظ وجهه و حفظ حزب الله است و سعودی ها می خواهند ایران را شکست دهند و آنها را در سوریه تحقیر کنند.

– ‘دویچه وله’: کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی می‌کنند که رشد اقتصاد ایران تا پایان سال جاری به حداکثر یک درصد برسد، این رقم سال گذشته ۳ درصد بود/ با وجود توافق اتمی اقتصاد ایران گرفتار رکود است و امیدی به ایجاد فرصت‌های شغلی تازه نیست.

– ‘دیوید کامرون’ نخست‌وزیر انگلستان: روسیه میان داعش و اپوزیسیون سوریه تفاوتی قائل نیست بلکه از رژیم قصاب اسد حمایت می‌کند.

– ‘خبرگزاری انگلیسی ‘رویترز’ در تحلیلی نوشت: بهترین دلیل برای توافق با ایران این است که غرب می‌فهمد کجا بمب‌های خود را بیندازد.

– ‘گاردین’ با انتشار یک نظرسنجی هدفدار و همگام با دیگر رسانه های غربی نوشت: نتایج نظرسنجی یک موسسه کانادایی که به سفارش دانشگاه مریلند انجام شده، نشان می‌دهد که از هرچهار ایرانی، سه نفر از توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند/ ۶۰ درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کرده‌اند که می‌خواهند در انتخابات آتی مجلس به متحدان روحانی رای دهند.

– کره شمالی به روسیه و ایران در حمایت از بشار اسد پیوست/ خبرگزاری وردنا نوشت: پیونگ یانگ سه ناو جنگی را به سواحل سوریه اعزام کرد.

– سایت ‘هاشمی رفسنجانی’ درباره دست دادن ظریف با اوباما در سازمان ملل، نوشت: رد نکردن دست اوباما از سوی ظریف، عین الفبای دیپلماتیک بود و ظریف با این اقدام، شأن ۸۰ میلیون ایرانی را حفظ کرد/ ‘محسن غرویان’ در گفتگو با ‘ایرنا’: کسانیکه بخاطر دست دادن ظریف و اوباما اینگونه سر و صدا می‌کنند، دنبال شهرت هستند؛ آنها می‌خواهند با این کارها توجه افکار عمومی را به خود جلب کنند/ ظریف در برخورد با اوباما ادب و فرهنگ را رعایت کرد.

– خبرنگار بی بی سی: ظریف تنها نیست؛ دست دادن نخست وزیر مالزی با بنیامین نتانیاهو در راهروهاى سازمان ملل، در این کشور جنجال به پا کرده است.

– سایت اصلاح‌طلب ‘پویش’ با هدف تضعیف اصل فریضه حج و بدون اشاره به بی کفایتی مشهود آل سعود در مناسک حج با برگزاری نظرسنجی که در آن ۳۰ درصد از مخاطبین مردم را مقصر حادثه منا دانسته‌اند، از زبان کاربرانش که ‘چرا حجاج ایرانی با وجود آگاهی از خطرات بی‌شمار سفر حج و دشمنی عمیق حکام جدید سعودی، به این سفر می‌روند’؟!

– ‘العربیه’ به نقل از فرزاد فرهنگیان، دیپلمات فراری ایران،مدعی شد: عامل ایجاد فاجعه منا شش تن از افسران نظامی ایران بوده‌اند/ جمهوری اسلامی با هدف کشتار بیشترین تعداد حجاج و تظاهراتی بزرگ با اعمال خشونت‌آمیز این حادثه را طراحی کرده بود./ وی قبل از متواری شدن از کشور به عنوان نفر دوم سفارت ایران در بلژیک بود.

– رئیس سازمان بدر عراق در مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره “الغدیر” ویژه رسانه‌های محور مقاومت از رسانه‌های بین المللی به دلیل ادامه حمایت از داعش انتقاد کرد و گفت: نبرد سرنوشتساز علیه داعش در روزهای آینده آغاز می‌شود.

– شورای علمای جماعت و دارالافتای عراق: داعش از آغاز سال جاری میلادی تا ۲۵ سپتامبر، ۶۰۰ تن از ائمه جمعه و جماعت و روحانیون مناطق اشغال شده را اعدام کرده است.

– رادیو زمانه: کارشناسان، سیاست‌های اقتصادی دولت روحانی برای خروج از رکود را مشابه برنامه اقتصادی دولت هاشمی می‌دانند. برنامه تعدیل اقتصادی که به افزایش نرخ تورم و واردات کالا به ایران انجامید بدون آنکه برنامه‌ای برای حمایت از فرودستان اقتصادی جامعه داشته باشد.

– کاربران عرب شبکه های اجتماعی کمپینی را علیه سفرای ایران و اخراج آنان از این کشورها به راه انداختند. در این کمپین ضمن درخواست از سران کشورهای عربی برای اخراج سفرای ایران اعلام می کنند ایران منبع تروریست است و سفیران ایرانی باید خاک کشورهای عربی را ترک کنند!

– در روزهای اخیر ‘شورای هماهنگی فرهنگیان کشور’ بدلیل آنچه که آن را به عنوان اعتراض به اقدام فراقانونی وزارت آموزش و پرورش در جهت خصوصی کردن تعلیم و تربیت برخلاف اصل سی‌ام قانون اساسی  اعلام کردند و به بهانه مطالبات صنفی سعی در تحریک قشر معلمان با استفاده از بیانیه های متعدد کرده است.

– حسن روحانی در گفت‌وگو با رادیوی عمومی ملی آمریکا مشهور به”ان‌پی‌آر” (National Public Radio) گفت: شاید در موضوعات دیگری هم بتوانیم با آمریکا گفتگو داشته باشیم/ دولت آمریکا اقدامات لازم برای تسهیل شرایط ایرانیان زندانی در آن کشور انجام دهد.

– ‘حسن هاشمیان’ تحلیلگر ضد انقلاب در استانبول، در گفتگو با ‘رادیو فرانسه’ مدعی شد: مقامات جمهوری اسلامی برای فرار از مشکلات داخلی به تنش‌ها میان ایران و عربستان دامن می زنند تا با برانگیختن احساسات مردم، ایجاد محبوبیت کنند.

– برخی رسانه های خارجی رأی گیری مجلس در مورد فوریت بررسی طرح “اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام” را رأی گیری درباره “برجام” انعکاس دادند و مدعی شدند مجلس ایران برجام را تصویب کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.