×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
حکم مأموران متجاوز فرودگاه عربستان صادر شد/ ۴ سال حبس و ۱۰۰۰ ضربه شلاق

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از دانا،بنا به گفته‌های یک مقام امنیتی عربستان که نمی‌خواسته نامش فاش شود، بالاخره حکم دو مأمور متجاوز سعودی صادر شد.

بر اساس خبر آسوشیتدپرس، این دو مأمور سابق فرودگاه جده، به خاطر انجام عمل شنیع در مواجهه با دو نوجوان ایرانی که زائر بیت‌الله الحرام بوده‌اند، هر کدام به سپری کردن ۴ سال در زندان و تحمل ۱۰۰۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

این مقام امنیتی گفته که این حکم امروز به متهمان ابلاغ شده ولی هنوز به صورت رسمی با رسانه‌ها در میان گذاشته نشده است.

در عربستان احکام شلاق به صورت نوبت‌های متناوب ۱۰۰ تایی جاری می‌شود و فاصله میان هر نوبت حداقل یک هفته است؛ در صورت تشخیص پزشکان سعودی و با توجه به میزان تحمل بدنی محکوم، این فاصله زمانی قابل تمدید است.

هشتم فروردین ماه سال جاری بود که دو مأمور امنیتی فرودگاه جده عربستان، دو نوجوان ایرانی را به بهانه بازرسی از دیگر اعضای کاروان جدا کرده و به یک اتاق مجزا بردند؛ وضعیت روحی نامناسب و غیرعادی نوجوانان پس از خروج از محل بازرسی توجه اعضای کاروان را جلب کرد و پیگیری های مقامات بعثه مقام معظم‌رهبری، پرده از تجاوز به نوجوانان ایرانی برداشت.

وزارت خارجه ایران چندی بعد بیانیه‌ای صادر کرد و این حادثه و عمل مأموران سعودی را «شبه‌تجاوز» تعبیر کرد.

حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش در مصاحبه با صدا و سیما گفته بود که دادستان جده در جلسه دادرسی که روز ۱۱ خرداد ماه در شعبه هفت دادگاه جنایی این شهر برگزار شده بوده، ” مجازات اعدام ” را با استناد به شرع و قانون برای این دو متهم درخواست کرده است.

اتهام مندرج در پرونده این دو مأمور خاطی عبارت بوده از خیانت در امانت، انجام ندادن صحیح وظیفه به عنوان پلیس و انجام دادن عمل شنیع جنایی.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.