×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
مهمترین وظیفه روابط عمومی ها مدیریت اطلاع رسانی صحیح و آگاهانه است

به گزارش سیرجان خبر روز جهانی ارتباطات در ایران با گرامیداشت گروه بزرگی از خدمت گذاران این عرصه، یعنی روابط عمومی ها گره خورده است. آنان که به تعبیری قلب تپنده ادارات خود هستند و حضورشان نقش تعیین کننده ای در پیشبرد اهداف هر مجموعه و یا سازمانی دارد.
بدون شک ارتباط مستمر و موثر این فعالان عرصه اطلاع رسانی با اصحاب رسانه، یکی از مهم ترین ملاک های ارزیابی عملکرد آنان به شمار می رود و از سوی دیگر، مدیران موفق نیز همواره از حضور روابط عمومی های پرتلاش در کنار خود بهره برده اند.
روز ارتباطات بهانه ای است تا دست کم یک روز در سال روابط عمومی ها ،خود موضوع خبر و گزارش خبرنگاران باشند.

در ادامه گفت و گو ما با ۴ تن از مسئولین روابط عمومی فعال شهرستان بخوانید:

مهندس میثم دریابیگی مدیر روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : تعامل با رسانه ها و پاسخ گویی به جامعه از مواردی است که باید مورد توجه مدیران روابط عمومی باشد.

وی بر ضرورت استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی تأکید کرند و افزودند : روابط عمومی ها باید ابزارهای مناسب را برای برآورده نمودن انتظارات سازمان های خود در اختیار داشته باشند؛ چراکه امروزه نمی توان به شکل سنتی پاسخگوی نیازها بود.

دریابیگی ادامه داد : از آنجایی که در همه سازمان ها مدیران روابط عمومی نزدیک ترین افراد به مدیران ارشد هستند ، باید از این ظرفیت برای خدمت رسانی بهتر به مردم استفاده شود.

وی بیان کرد: روابط عمومی ادارات و نهادها در طول سال علاوه بر فعالیت های درون سازمانی ، تلاش زیادی برای برقراری ارتباط خبرنگاران با مسوولان نیز انجام می دهند .

دریابیگی گفت: باید با پشتوانه رسانه‌ای و استفاده از ابزارهای ارتباطی و وسایل ارتباط جمعی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته توسط دستگاه قضائی در سطح جامعه نمود پیدا کند .

مدیر روابط‌عمومی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی بویژه از طریق فضای مجازی از سوی روابط عمومی‌ها تأکید کرند و گفت: امروز می‌توان از ظرفیت فضای مجازی و کانال‌های ارتباطی به عنوان ابزارهای رسانه‌ای دستگاه قضائی جهت اطلاع رسانی در سطح جامعه به نحو شایسته استفاده کرد .

دریابیگی در ادامه افزود : اقدامات مثبت و در خور توجه زیادی در دستگاه قضائی انجام می‌شود که در صورت عدم اطلاع رسانی به موقع ، مفید و شفاف ، دشمنان نظام و انقلاب اقدام به برعکس جلوه دادن آن و خدشه وارد کردن به اقدامات نظام قضائی کشور خواهند نمود.

عزت آبادی روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیرجان ضمن قدردانی از فعالیت ها، زحمات و مساعی همکاران، رابطین و دست اندرکاران حوزه روابط عمومی های شهرستان سیرجان، فرا رسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی را به تمامی فعالان عرصه اطلاع رسانی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد مجموعه روابط عمومی های شهرستان با احساس مسوولیت، دلسوزی و خلاقیت بیشتر در راستای برآورده شدن بیش از پیش اهداف سازمانی گام بردارند.

وی افزود: امسال در حالی روز روابط عمومی را یادآوری و گرامی می داریم که با چالش و بحران بزرگ ویروس کرونا درگیر هستیم و مهمترین وظیفه روابط عمومی ها مدیریت اطلاع رسانی صحیح و آگاهانه این بحران است که بیش از هر روز دیگری مورد توجه قرار گرفته و تاثیرگذار است. همچنین با توجه به در پیش رو بودن ایام مهم و سرنوشت ساز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، رسالت خطیر مدیران و متخصصان حوزه روابط عمومی در راستای تأمین منافع ملی در کنار تحقق ارتباطات اجتماعی، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. در مجموع باید اذعان کرد که تحقق انتظارات ملی در عرصه ارتباطات اجتماعی با در نظر گرفتن تمام بخش ها که امروزه مهمترین آن در بخش حوزه سلامت با بیماری کرونا و دیگری آستانه یک رویداد مهم و سرنوشت ساز شرکت در انتخابات، امری بی بدیل است که باید به آن توجه ویژه داشت و بازسازی چهره روابط عمومی به عنوان نهاد پاسخگو، مدافع حقوق مردم و مخاطبان و معرف صادق برنامه ها، خدمات و چالش های دستگاه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

مدیر روابط عمومی اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی سیرجان خدمت رسانی به مردم را یکی از ویژگی های اصلی روابط عمومی ها دانست و گفت: کسب عناوین مختلف دستگاه ها زمانی معنا دار است که روابط عمومی ها ،وظایف خود را به خوبی انجام دهند تا مردم بتوانند نتیجه اقدامات انجام شده را به خوبی احساس کنند

رامین حیدری بابیان اینکه وظیفه روابط عمومی اقدام وعمل است نه حرف،افزود:از آنجاییکه از اهداف حوزه ارتباطات و روابط عمومی ها ، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جهت جلب اعتماد و رضایت عمومی می باشد، انجام صحیح این وظایف می تواند به تسهیل رابطه ادارات و مردم کمک کند.

وی درپایان بابیان اینکه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی یک سازمان نقشی قابل توجه می باشد،گفت: امروزه با تغییر ابزارهای زندگی و افزایش سرعت در کارهاروابط عمومی ها باید با ابزار های نوین اطلاع رسانی به خوبی آشنا باشند.

مجید شبستری مدیر روابط عمومی ادارات صمت شهرستان سیرجان گفت: روابط عمومی مجموعه‌ای از اقدامات و کوشش‌های حساب‌شده‌ای است که هر سازمان برای برقراریِ ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروه‌هایی که با آن در ارتباط‌اند انجام می‌دهد.

وی اذعان کرد: روابط عمومی، روبه‌رو شدنِ یک سازمان یا مؤسسه با مخاطبانش را از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌دهد که به منافعِ مشترک آن‌ها مربوط است. سخنرانی در کنفرانس‌ها، همکاری با رسانه‌ها و بهره‌وری از آنها، ارتباطات بحران، اشتغال به امورِ اجتماعی از طریق رسانه‌ها و ارتباط با کارکنان، در زُمرهٔ وظایف این حرفه است. فعالیتِ روابط عمومی، چندان مستقیم و ملموس نیست و همین، فرق آن با تبلیغات است. روابط عمومی می‌تواند برای ساختن روابطِ تفاهم‌آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه‌گذاران، رأی‌دهندگان و عموم مردم به کار رود.

شبستری بیان کرد: تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سروکار دارد و نیازمند ارائه‌یِ تصویرِ روشنی از خود نزد آن است، گونه‌ای از روابط عمومی را به خدمت می‌گیرد. برخی از رشته‌های مرتبط تحت نام ارتباطات شرکتی نظیرِ روابط رسانه‌ای، روابط سرمایه‌گذاری، ارتباطات داخلی و روابط کارْ وجود دارند که به فعالیت‌های روابط عمومی ربط دارند.

وی اذعان کرد: کارکنانِ روابط عمومی عموماً توجه خود را به ساختن مناسباتشان با کسانی معطوف می‌کنند که به همسازی با آن‌ها بینجامد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیلِ امورِ مربوطِ به سازمان و مؤسسه‌یِ خود، به رفع و رجوع مسائل بپردازند. این مهارت‌ها به شدت مورد نیازند، زیرا در رشته‌یِ روابط عمومی، ارتباطِ پیوسته‌ای میانِ کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیینِ سَمتِ سیاست‌های همگانی، نقش ایفا می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.