×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
خرابه ای بنام سالن تئاتر

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر “سیرجان خبر” در حالیکه این روز ها اجرای نمایش های تئاتر در سیرجان به طور فشرده در حال برگزاری است اما وضعیت نامطلوب سالن نمایش این برنامه مشکلاتی بسیاری را برای اهالی این حرفه بوجود آورده است.

بار ها هنرمندان این رشته از کمبود امکانات و شرایط غیر استاندارد سالن نمایش تالار فردوسی سخن به میان آوردند که در این میان قول هایی نیز برای تجهیز و بازسازی این سالن نمایش از سوی مسئولان داده شده است اما هیچگاه رنگ واقعیت نگرفته است.

تنها سالن نمایش سیرجان یا همان تالار فردوسی اکنون پس از گذشت چندین سال از زمان ساخت آن قسمت هایی از آن تخریب شده و یا از کار افتاده است و استاندارد یک سالن نمایش خوب را از دست داده اما بسیاری از هنرمندان این رشته هنری در جنگ و ستیز با اجرای برنامه خود سعی می کنند تنها سالن نمایش خود را در همین حالت فعلی نگه دارند و نگذارند وضعیت آن از این بدتر شود.

سیستم تهویه، سرمایشی و گرمایشی در این سالن اصلا وجود ندارد و در گرمای طاقت فرسای تایستان و سرمای زمستان غیر قابل تحمل خواهد بود اما سوالی که ذهن علاقمندان این رشته را درگیر خود کرده این است که مسئولین فرهنگی شهرستان چقدر برای هنرمندان و علاقمندان به فرهنگ هنر ارزش قائل هستند تا حداقل شرایط رفاهی مطلوبی برای آنان فراهم کنند.

وضعیت سرویس های بهداشتی در این سالن نمایش غیر قابل باور است و با توجه به اینکه سیرجان خود یکی از شهر هی پیشتاز در حرفه بازیگری و تئاتر است انتظار می رود مسئولان برای تغییر وضعیت موجود کمر همت بسته و برای توسعه زیر ساخت های فرهنگی تلاش کنند.

در خردادماه سال جاری نیز شهرداری سیرجان تفاهم نامه ای با اداره کل ارشاد اسلامی استان کرمان به منظور ساخت پلاتوی نمایش در شهرستان سیرجان را امضا کرد و در حال حاضر مراحل ساخت آن در حال پیگیری است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.