×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
خودروی جدید ضد شورش ناجا+عکس

“سیرجان خبر” سردار «حسن کرمی» در حاشیه صبحگاه مشترک این یگان در جمع خبرنگاران افزود: آمادگی داریم تا تجهیزات و آموزش های خود را به کشورهای منطقه منتقل کنیم.
وی با بیان این که تجهیزات قبلی خود را ایمن سازی و بهینه سازی کرده ایم گفت: بهینه سازی تجهیزات قدیمی به منظور کاهش آسیب پذیری و ارتقای ایمنی انجام شد و همچنین تجهیزات جدید متناسب با شرایط جامعه و نوع تهدیدها به توانمندی های یگان ویژه اضافه شد.

وی با اشاره به این که خودروهای جدید واحدهای عملیاتی را در زمان انجام عملیات در امنیت نگاه داشته و ما را به اهدافمان نزدیک می کند گفت: با این تجهیزات با کمترین آسیب، اجتماعات کنترل شده و خلا موجود در این زمینه برطرف خواهد شد البته این خودروها هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده است.

فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی با اشاره به عملیات رزمی و شهری و امداد و نجات گفت: این ماموریت ها به ماموریت های ما با توجه به تهدیدات منطقه ای اضافه شده است و فنون رزمی، تاکتیک ها و استفاده از انواع سلاح برای انجام این ماموریت به نیروها آموزش داده شده است.

اضافه شدن خودروی تاکتیکی جدید به ناجا+عکس

کرمی با بیان این که پیش از این سلاح جنگی در یگان ویژه وجود نداشت گفت: هم اکنون سلاح به این یگان عملیاتی اضافه شده تا در مواقع خاص و در تهدیدات پیرامونی در عملیات رزمی و دفاع شهری از آنها استفاده شود هر چند یگان ویژه ذاتا واحدی نظامی است اما این ماموریت ها به منظور دفاع در مرزها به ماموریت های ما اضافه شده است.

کرمی با بیان این که از نیروهای ما در حوادث غیرمترقبه در قالب عملیات امداد و نجات استفاده می شود گفت: حضور یگان ویژه با ارائه آموزش های لازم قابل توجه مسوولان قرار گرفته است.

کرمی در مورد اقدامات واحد رهایی گروگان یگان ویژه که به صورت مستقل فعالیت می کند گفت: از سال ۹۰ تا کنون ۱۸ عملیات رهایی و گروگان گیری انجام شده که هیچ کدام امنیتی نبوده و به دلیل قاچاق و اختلافات شخصی یا معتادانی که اقوام خود را به گروگان گرفته اند انجام شده است.

به گفته وی درتمام این عملیات ها فرد گروگان گرفته شده سالم آزاد شده و برخی از گروگان گیرها دستگیر یا کشته شده اند اما ما تلفاتی در این زمینه نداشته ایم.

وی با اشاره به عملیات اخیر یگان ویژه در سیرجان گفت: در این عملیات سه نفر از گروگانگیران فرزند پسر تالارداری را به گروگان گرفته و از وی مطالبه یک میلیاردی داشتند که ماموران ما در این عملیات موفق عمل کرده و یک نفر از سه نفر گروگان گیران کشته و فرد گروگان گرفته شده سالم به خانواده تحویل داده شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.