×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

13920314000154_PhotoA

به گزارش سیرجان خبر به نقل از فارس،اول از همه اخوان لاریجانی، علی و آیت الله صادق لاریجانی در محل مراسم حضور پیدا می کنند و اندکی بعد نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام. آیت الله جنتی و آیت الله مهدوی کنی  هم وارد جایگاه ویژه مسئولان می شوند و سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام(ره) برای خوش آمد گویی می‌رود.

رییس جمهور هم تقریبا آخر از همه وارد جایگاه شد.

در این میان خوش و بش گرم هاشمی و احمدی نژاد حسابی برای عکاس ها سوژه می شود. دوربین‌ها مثل مسلسل شاتر می زنند و یکی دو نفر خوشحال از عکس‌هایی که گرفته اند، غنیمت خبری خود را در ویزور دوربین چک می‌کنند.

سخنان سید حسن

مراسم با آغاز سخنرانی سید حسن خمینی که مردم با شعار «صل علی محمد/یاور رهبر آمد» از او استقبال کردند، حالت جدی تری به خود می گیرد اما در میانه سخنرانی برخی نابهنگام  شعارهای بی ربط سر دادند که با عدم استقبال زائران مواجه می شود.

سید حسن خمینی بعد از بیان سخنان خود، با آیه ای از قرآن سخنان خود را به پایان می رساند.

مجری مراسم پشت میکروفن می رود و مردم را به استماع سخنان ولی امر مسلمین دعوت می کند و مقام معظم رهبری در جایگاه حضور پیدا می کنند.

اشاره آقا به نادر

چند دقیقه ای طول می کشد تا سرو صدای جمعیت بخوابد و سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز شود. سخنان، آرام و روان هستند و محکم و جمعیت سر تا پا گوش است.

هر از چند گاهی تکبیری گفته می شود و بعد دوباره سکوت برقرار می شود. حضرت آقا از ایام ماه رجب می گوید، از پیشرفت کشور و از این که «ما می‌توانیم».

البته وسط مراسم نیز تعریف نصفه و نیمه‌ای از نادرقلی (نادرشاه) می کنند و مقایسه‌ای با شاه سلطان حسین.

در میانه سخنرانی گذری به بحث پیشرفت علمی ایران زده می شود و بالاخره کار به انتخابات می رسد و ضرورت توجه کاندیداها به ظرفیت ها و اختیارات خود و البته توجه به موضوع اقتصاد و این که نباید منافع کشور به بیگانگان فروخته شود.

حاشیه‌های انتخاباتی مراسم ۱۴ خرداد

اطراف حرم مطهر حاشیه‌های که کمتر از متن نبود را به دنبال داشت، مثلا غرفه‌های مختلفی از قبیل غرفه شهدای ۱۵ خرداد، غرفه امام راحل که بخشی از مبارزات امام خمینی(ره) را به نمایش گذشته بود توجه همگان را جلب کرده بود.

غرفه پاسخ به شبهات سیاسی نیز در حیات حرم، مشتریان خاص خودش را داشت؛ «اصلح کیست؟» مهمترین بحثی بود که در این غرفه به بحث و بررسی گذاشته شده بود، مسئولان غرفه تلاش داشتند با تبیین معیارهای گزینه اصلح، قضاوت را به خود مردم واگذار کنند.

آنان که منتظر بودند درباره انتخابات از مقام معظم رهبری نکته‌ای بشنوند، شنیدند،«بنده به هیچ‌ یک از نامزدها نظر ندارم».

در حین سخنرانی مقام معظم رهبری، مسئولان کشوری و سران قوا با یکدیگر خوش‌وبش می‌کردند و حتی حجت‌الاسلام سید حسن خمینی با احمدی‌نژاد درگوشی نیز گفت‌وگو کرد.

اکثر کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در مراسم امروز حضور داشتند و جالب اینکه سعید جلیلی و محمد باقر قالیباف که گفته می‌شود در نظرسنجی‌ها فاصله کمی با یکدیگر دارند، با فاصله کوتاهی نزدیک به هم نشسته بودند.

مراسم تمام شد، اکثر مردم برای بازگشت مترو را انتخاب کرده بودند، مسئولان مترو که چندین قطار را پشت سرهم و در فاصله کوتاهی از ایستگاه حرم به سمت تجریش اعزام می‌کردند واقعا کمک شایانی به زائران کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.