×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

“سیرجان خبر” الزبیتا کارسکا، رئیس گروهی که درباره این موضوع مطالعه می‌کند، در این باره گفت، داعش با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و شبکه غیررسمی از دوستان و خانواده‌ها، اقدام به عضوگیری اعضای جدیدی در بلژیک می‌کند.

کارشناسان سازمان ملل با توجه به تماس‌های موجود در بلژیک می‌گویند، ۵۰۰ بلژیکی اکنون در عراق و سوریه هستند.

کارسکا طی کنفرانس خبری خود در بروکسل درباره شرایط عضوگیری این گروه گفت: ما شنیده‌ایم که داعش برای هر نفری که به عنوان عضو جدید به این گروه در عراق و سوریه می‌پیوندد، تا ۱۰ هزار دلار به عضوگیرنده پرداخت می‌کند و اگر کسی بتواند افرادی با تخصص خاصی چون کامپیوتر داشت یا پزشک را به عضویت داعش درآورد پول بیشتری هم دریافت می‌کند.

به گفته این گروه تحقیقاتی گروه افراط‌گرای «شریعت برای بلژیک» از اولین گروه‌هایی بوده که در بلژیک اقدام به عضوگیری برای داعش کرده است. با انهدام این گروه و زندانی کردن اکثر اعضای آن عضوگیری در این کشور اکنون تغییر کرده است.

کارسکا خاطرنشان می‌کند طی سال گذشته عضوگیری از طریق شبکه‌های خانوادگی غیررسمی یا رسانه‌های اجتماعی صورت می‌گرفته است، اما اکنون میزان چشمگیری از این عضوگیری‌ها از طریق دوستان و اقوام در سوریه صورت می‌گیرد، کسانی که براساس تعداد جذب نیرو یا تعداد ازدواجشان پول دریافت می‌کنند.

این گروه تحقیقاتی همچنین اعلام کرده است، تعداد زنان و دخترانی که برای ازدواج با افراط‌گرایان یا پرستاری از مجروحان و بیماران، بلژیک را به مقصد عراق و سوریه ترک می‌کنند رو به افزایش است.

با وجود روشن نبودن آمارها درخصوص تعداد این زنان اما تعداد پسران و مردانی که به داعش می‌پیوندد از ۱۰ نفر ماهانه طی سه سال گذشته امروز به چهار یا پنج تن در ماه رسیده است. میانگین سنین این افراد زیر ۲۳ سال است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.