×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
دیدار دانشجویان با امام جمعه سیرجان به مناسبت روز دانشجو

به گزارش “سیرجان خبر” دانشجویان بسیجی به همراه ریاسات و معاونین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان به مناسبت ۱۶آذر روزدانشجو با امام جمعه شهرستان سیرجان دیدارکردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدمحمود حسینی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به انتظارات ایشان از جوانان اشاره کرد و از دانشجویان بسیجی خواست دغدغه‌های مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و به آینده کشور امیدوار باشند.


وی تأکید کرد: اگر همگان مطیع ولی‌فقیه باشیم و سلیقه خودمان را به نظر ایشان ترجیح ندهیم، قطعاً در زمان ظهور امام زمان(عج) نیز مطیع امام خواهیم بود. نماینده ولی‌فقیه درشهرستان سیرجان تصریح کرد: «وظیفه همه ما این است که ۱۰۰ درصد آماده باشیم و با سرعت به پیش برویم چون در زمان ظهور، امام زمان(عج) به نیروهای پرتوان و مؤمن و جان‌برکف نیاز دارد. ایشان با اشاره به اینکه یکی از موفقیت های نظام اسلامی، بهره مندی از پشتیبانی و احساسات خردمندانه و آگاهانه دانشجویی است خاطر نشان کرد: جهاد علمی، توجه مستمرّ به اخلاق و معنویت و خودسازی، برخورداری از اتاق فکر و مجموعه‌ی اندیشه‌ورز و حفظ اتحادِ سازمانی و تشکیلاتی و فعالیت و پرکاری مستمر، از دیگر نیازهای بسیج دانشجویی است و به یاری پروردگار، بسیج به‌خصوص بسیج دانشجویی، در آینده‌ی کشور نیز نقشی مهم‌تر و بیشتر از گذشته ایفا خواهد کرد.
در ادامه این مراسم دکتر محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه مقاومت بسیج سپاه سیرجان گفت؛‌‌۱۶ آذر، روز دانشجو یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایران و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه پرچم بیزاری از تاریکی ها، ظلم، استبداد و استکبار را بر دوش کشیده و چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن نگه داشتند.
دکتر محمدی افزود؛ در چنین روزی مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی، در اعتراض به سفر نیکسون به کشور و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران، در برابر گلوله های رژیم منحوس پهلوی سینه سپر کردند و عهدنامه خود با اسلام و مبارزه با ظالمان را با سرخی خونشان امضا کردند تا پایه‌های زنگار گرفته حکومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت به لرزه بیفتد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه سیرجان افزود؛ آری! دانشجو نماد زلالی، پاکی، آرمان‌خواهی، بیداری و مظهر تحولات اساسی در جامعه است؛ آن سال که مضامینی همچون«استقلال» و «آزادی» بواسطه همین جوانان پرشور معنی پیدا می کند؛ توسعه و تعالی کشور در ساحت های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و … مدیون جوانان پرتوان، خلاق و استکبارستیز است.
در ادامه مراسم مسئول بسیج دانشجویی شهرستان سیرجان گفت؛ ۱۶ آذر، یادآور دلیری دانشجویان و روز تکریم از این قشر نخبه جامعه است. این چشمه جوشان استعداد، همچنان سرزنده است و هر زمان که نیاز کشور اقتضاء کند، با وجود خویش درخت آزادی را آبیاری می کنند؛ چنانچه در امتداد آن سه یار دبستانی، علی محمدی ها، احمدی روشن ها، قشقایی ها و شهریاری ها سر بر می آورند و این امر نشان می دهد که دانشجویان و دانشگاهیان، همچنان در تمام صحنه های حساس کشور حضوری تاثیرگذار دارند.علی سلیمی دریابیگی ‌ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مظلوم ۱۶ آذر ۱۳۳۲ «مصطفی بزرگ‌نیا»، «شریعت رضوی» و «ناصر قندچی» که پایه‌گذار نخستین اعتراض‌ها و قیام‌های دانشجویی علیه ظلم ظالمان وطن خوار خودکامه بودند،افزود؛ روز دانشجو را به همه دانشجویان فرهیخته و با بصیرت ایرانی تبریک می‌گوییم و از همه ایشان دعوت می‌کنیم ، هرگز ارزش خویش و جایگاه مهمی که در آن قرار دارند را فراموش نکنند و تلاش کنند با گام برداری دقیق در مسیر اجرای منویات ولی‌فقیه، امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، تقویت اعتمادبه‌نفس، خودباوری و تلاش، قدرت علمی خود را افزایش دهند و با ارتقای علمی و اخلاقی خویش و در نتیجه اعتلای دانشگاه؛ سرنوشت و غایت شایسته‌ای را برای آینده ایران اسلامی رقم زنند.در ادامه این مراسم امام جمعه محترم به پیشنهادات، انتقادات، مشکلات و سوالات دانشجویان گوش دادند و با آنان به تبادل بحث پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.