×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
ذبح اخلاق در پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی

ferdosipor 90دوشنبه شب، تعدادی از اهالی فوتبال مجموعه‌ای از اتهامات ثابت نشده را در برابر دیدگان میلیون‌ها بیننده علیه یکدیگر وارد کردند و هیچ‌کدامشان اخلاق انسانی و شرعی را در نظر نگرفتند.

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از ایسنا، برنامه “۹۰” این هفته سه مهمان ویژه داشت که کارش را با گفت و گو با همان‌ها آغاز کرد. مهرداد بیت‌آشور و دانیل داوری دو بازیکن جدید تیم ملی به همراه کارلوس کی‌روش، سرمربی این تیم مهمانان برنامه “۹۰” بودند که با حضور در استودیوی برنامه به سوالات مختلف و متنوع مجری این برنامه پاسخ دادند.

پس از گفت و گوی مجری برنامه با سه مهمان ویژه اش که حدود دو ساعت طول کشید، برنامه روال عادی خود را پی گرفت. البته در میان گفت و گوهای فردوسی پور با مهمانانش بخش های ۹۰ درجه و ۹۰ در ۹۰ پخش شد و در بخشی از برنامه هم گزارشی از اردوی تیم ملی نوجوانان و اظهارات علی دوستی مهر، سرمربی این تیم، مهدی مهدوی کیا، پرهیزگار، سرپرست این تیم و چند تن از بازیکنانش پخش شد. همچنین گزیده چند بازی قدیمی ایران و تایلند پخش شد.

در ادامه برنامه، گزارشی درباره تاریخچه فساد و تبانی در فوتبال ایران پخش شد که به چند مورد خاص از دیدارهایی که محسن قهرمانی در آنها سوت زده بود محدود شد و در آخر هم این سوال پرسیده شد که آیا دامنه فساد و تبانی در فوتبال ایران به همین چند بازی جنجالی محدود می شود؟

در ادامه صحبت های ضبط شده صادق رئیسی کیا، مدیرعامل باشگاه راه آهن و علی دایی پخش شد که درباره درخواست محسن قهرمانی از باشگاه راه آهن برای پرداخت باقی مانده مبلغی که از باشگاه طلب دارد مربوط بود. در این زمینه رئیسی کیا گفت: اگر کسی مصاحبه ای انجام می دهد و بعد برای تکمیل یک سناریو مصاحبه های دیگری را مانند تکه های پازل انجام می دهد، باید مشخص شود.

این برنامه در ادامه گفته های مهدی تارتار و زندی، سرمربی و سرپرست وقت تیم فوتبال راه آهن و مسعود اکبری، عکاس این باشگاه را پخش کرد.

مشروح حرف های رئیسی‌کیا، دایی، اکبری، مولایی و محمدرضا مامانی به این شرح است:

رئیسی کیا: تن خواه تیم در اختیار زندی بود و پول به حساب فرد دیگری مانند اکبری ریخته نمی شد.

دایی: به دلیل آن که اکبری یکسری مسائل مالی را داخل کارش کرده بود، او را اخراج کردم.

اکبری: پولی در باشگاه بود که از طریق آنها به کسانی که پاداش کمی داشتند، پاداش می دادیم و به کسانی کمک مالی می کردیم. حسابی هم که پول ها را به آن می ریختیم، متعلق به یک خانم بود که از طرف مولایی به من داده شده بود.

مولایی در توضیح این ماجرا: اگر من به کسی بگویم که به حساب فردی پول بریزند، آن فرد نباید این مساله را به سرپرست تیم اطلاع دهد؟ من چه کاره بوده ام که شماره حساب بدهم؟ من بدنساز تیم هستم ودر آن ماجرا فقط پیغام رسان بودم.

دایی: مگر می شود باور کرد که مولایی شماره حسابی داده باشد تا پول بریزند؟ او فقط به من گفت که قهرمانی چنین مطلبی را گفته که من هم جوابش را دادم.

علی پور: صحت گفته های قهرمانی برای ما مهم بود که او اصلا مساله را نپذیرفته است. ممکن است شماره حساب به خانمی مربوط بوده که نیازمند بوده است. ضمنا مکالمات تلفنی دوستان در حال بررسی است. حکم موقت برای بررسی دقیق همین ماحرا بوده است.

دایی درباره اخراج مسعود اکبری: من او را اخراج کردم اما دلایلش را نمی توانم جلوی دوربین بگویم.

رئیسی کیا: اکبری را خود ما به خاطر درگیری اش با بهمن دهقان برکنار کردیم.

دایی: اکبری از مامانی هم پول گرفته بود.

مامانی: در یک بازی فیکس نبودم که کسی به من گفت که دایی می خواهد مرا از ترکیب کنار بگذارد ولی اگر پول بدهم در تیم می مانم. من آن پول را ندادم اما چند دقیقه بعد اکبری به من گفت اگر پنج میلیون تومان به او پول بدهم خیلی زود برمی گرداند. بعدها که بحث این پول مطرح شد، اکبری به من گفت که او باعث شده در تیم بمانم و این پول شیرینی آن ماجراست.

اکبری: چرا مامانی تازه یادش افتاده که من از او پول گرفته ام؟ ضمن این که من می خواستم پولش را برگردانم.

رئیسی کیا: بهمن دهقان به گوش اکبری سیلی زد و ما ترجیح دادیم که عکاسمان را کنار بگذاریم تا تیم آرامش داشته باشد.

دهقان: این اتفاق آنقدرها هم که می گویند اکشن نبود! من از اکبری خواستم که پول مامانی را پس بدهد.

دایی: می توانید از بچه های تیم بپرسید که چه ماجراهایی درباره اکبری صورت گرفته است. چرا تا من پایم را از راه آهن بیرون گذاشتم، دوباره اکبری به این تیم بازگشت؟

 

در ادامه برنامه علی دایی، روی خط تلفنی آمد و گفت: آن روزی که زندی با روزنامه خبر ورزشی صحبت کرد، صحبتش را در روزنامه خواندم و واکنش نشان دادم ولی زندی می گوید که من از کجا حرفهای او را شنیده ام! راجع به صحبت های اکبری هم باید بگویم که مگر پول های باشگاه حساب و کتاب نداشته که به هرکسی خواست بدهد؟ متاسفانه او از چند نفر دیگر مثل عبدی و عباسفرد پول گرفته بود.

دایی افزود: اکبری درباره پولی که از مامانی گرفته بود از نام من سوءاستفاده کرده بود. فکر کنم ۲۱ یا ۲۲ دی ماه بود. صحبت های رئیسی کیا در کمال ناباوری درست نیست. من متاسفم برای او که می خواهد اشتباهات زیرمجموعه اش را لاپوشانی کند. اکبری مسالی را ایجاد کرد که برکنارش کردیم. حتی در اواخر مسائل اخلاقی هم پیش آمد.

وی ادامه داد: همه آنهایی که در باشگاه راه آهن کار می کنند می دانند که اکبری به چه دلیلی اخراج شد. رئیسی کیا به من زنگ زد و پرسید که من ناراحت نمی شوم اگر اکبری اخراج شود؟ گفتم که من اصلا او را در تمرین راه نمی دهم. او برای یکی از کارمندان باشگاه مزاحمت ایجاد کرده بود.

دایی ادامه داد: چطور می شود که به عکاس باشگاه تن خواه می دهند و پول جابجا می کند؟ چرا به دروغ می گوید که سرباز رئیسی کیا نبوده است. ضمنا من کجا از اکبری خواسته ام که برای فلان آقا یا خانم کمک مالی کند؟ ما در هر تیمی هستیم، جریمه های تیم را کنار می گذاریم و به افراد نیازمند می دهیم. پس پول ها از طریق من داده می شود.

وی ادامه داد: من اصلا و ابدا آن طور که می گویند، با اکبری رفت و آمد فامیلی نداشتم و او فقط یک بار برای عکاسی از جشن تولد دخترم به خانه من آمده بود.

در ادامه فردوسی پور گفت که رئیسی کیا مدعی شده که از جابجا شدن پول بی خبر بوده است.

در این لحظه صادق رئیسی کیا روی خط تلفنی برنامه آمد و گفت: بازی سپاهان و پرسپولیس و داوری قهرمانی و داستان های بعدش را همه به یاد دارند. بعد از سه برنامه، رسیده ایم به این موضوع که عکاس راه آهن را من اخراج کردم یا دایی! اول باید تکلیف بازی سپاهان و پرسپولیس را مشخص کنیم و به حاشیه نرویم.

وی ادامه داد: من باید روی هزینه های تیم نظارت داشته باشم. ما برای مدیر تیم تن خواهی داریم. آیا مدیر باشگاه یا فرد دیگر عقلشان نمی رسد که تراکنش کارت بانکی قابل پیگیری است؟

مدیرعامل باشگاه راه آهن در ادامه گفت: من حتی برای خرید آب معدنی و پول تاکسی سرویس حساب و کتاب دارم.

فردوسی پور در ادامه از رئیسی کیا پرسید که بازگشت اکبری به باشگاه پس از رفتن دایی آیا سوال برانگیز نیست؟ رئیسی کیا پاسخ داد: من اکبری را فقط برای حفظ آرامش تیم و پس از درگیری او با بهمن دهقان اخراج کردم.

دایی در ادامه گفت: آقای رئیسی کیا آیا شما به من نگفتید که اکبری را به خاطر مسائلی که به وجود آورده اخراج کردید؟

رئیسی کیا پاسخ داد: اگر کلید ماجرای بازی سپاهان و پرسپولیس این مساله است، پاسخ می دهم!

دایی گفت: قهرمانی می خواست فوتسال پرسپولیس را به مشهد انتقال دهد و در لیگ بازی کنند. قهرمانی در این باره با مولایی صحبت کرده بود. من گفتم به من ربط ندارد. حالا آقای رئیسی کیا پاسخ دهید که آیا آن مطلب را به من نگفتید؟

رئیسی کیا گفت: من اکبری را فقط به خاطر حفظ آرامش تیم و سرمربی اخراج کردم. اکبری سرباز من هم نبوده است.

دایی در ادامه گفت: مردم خوب ایران باید قضاوت کنند! آقای رئیسی کیا اگر شما دنبال آرامش من هستید، چرا اکبری را اخراج کردید؟ نباید صورت مساله را پاک کنید. خودتان بهتر می دانید برای چه این کار را کردید. معما اینجاست که وقتی اکبری به آن دلیل اخراج شده چرا حالا برگشته است؟

وی ادامه داد: چرا زندی مصاحبه ای می کند و بعد از ظهرش اکبری می خواهد که چاپ نشود؟ آقای رئیسی کیا با الفاظ بازی نکنید. من حرفی نمی زنم که متهم شوم و زیرش بزنم. شما اکبری را کی اخراج کردید؟

رئیسی کیا هم اظهار کرد: مساله من این است که چرا پای باشگاه راه آهن را در ماجرای بازی پرسپولیس و سپاهان مکررا در مصاحبه ها باز می کنند؟

در این لحظه در حالی که دایی و رئیسی کیا بحث دوطرفه ای را با شدت دنبال می کردند، فردوسی پور از آنها خواست که اجازه دهند برنامه کمی تنفس داشته باشد.

اولیازاده، سرپرست تیم فوتسالی که دایی مدعی شد قهرمانی امتیاز تیم فوتسال پرسپولیس را برای آن می خواسته، مهمان تلفنی برنامه شد و گفت: در تاریخ ۱۸ تیر ۹۲ در نامه ای رسمی با باشگاه پرسپولیس مکاتبه مستقیم کردم که جواب ندادند و حسین شمس نامه را پیگیری کرد که آقای منتقمی اجازه داد در مشهد تیم فوتسالی به نام پرسپولیس داشته باشیم پس نیازی نیوده که دو هفته قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان دنبال دریافت مجوز باشیم.

دایی در واکنش به حرف اولیازاده گفت: آقای قهرمانی در ستاد منشور اخلاقی اذعان داشتند که تیم فوتسال پرسپولیس را می خواسته و برای این به مولایی زنگ زده است. باشگاه پرسپولیس اجازه داده که در مشهد تیم فوتسال به نام پرسپولیس داشته باشید اما امتیاز فوتسال پرسپولیس را به شما نداده بودند.

فردوسی پور در این لحظه بالاخره موفق شد که برای برنامه دقایقی وقت تنفس بگیرد و گزارش حواشی لیگ یک را پخش کند.

پس از بازگشت به استودیوی برنامه “۹۰”، بحث ها تا دقایقی ادامه داشت تا این که مرتضی کریمی – کمک داوری که پایش به ماجرای تبانی در فوتبال باز شده بود – روی خط تلفنی آمد و گفت: دهقان و حاتم به من زنگ زدند و گفتند که دایی به من خدمت کرده و من اگر از تخلف قهرمانی خبری دارم باید بگویم.

کریمی ادامه داد: به دفتر آقای دایی رفتم و در آن جا دایی به من گفت که نگران نباش اگر از راه آهن اخراج شوی می آیی کنار ما! دایی با قهرمانی صحبت کرد و قانع شد و همه تقصیر را بر گردن مولایی انداخت. این مولایی بود که از اکبری خواست دو میلیون تومان را به حساب آن خانم بریزد. اگر من گفته بودم که قهرمانی باقی مانده پولی را که برای تبانی گرفته می خواهد، چرا دایی مساله را به کمیته اخلاق گزارش نکرد و چرا من از راه آهن اخراج نشدم؟

در ادامه برنامه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس هم روی خط برنامه آمد تا درباره تیم فوتسال پرسپولیس صحبت کند. او گفت: حسین شمس به من گفت که قهرمانی از طریق دایی خواسته که امتیاز تیم را بگیرد اما دایی موافقت نکرده است. ما جلوی ماجرا را گرفتیم و به منتقمی هم گفتیم که جلویش را بگیرد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی کیا مدام از بازی پرسپولیس و سپاهان صحبت می کند ولی بهتر است درباره تیم خودش صحبت کند. دوما مولایی که خودش محروم شده در زمان بروز مشکل در راه آهن بوده است. سوما باید تاسف بخوریم که وقتی کسی مثل دایی با آن افتخارات علیه یک معظلی حرف زده همه حتی چند بچه او را می کوبند. دایی یک نهیب زد و من که مسئولم چند مورد از تخلفات قهرمانی را کتبا گزارش دادم.

مرتضی کریمی هم در پاسخ به سوال رئیسی کیا از او درباره این که دهقان در جلسه با او و دایی گفته چه مدیری قرار است عوض شود؟ گفت: دهقان گفت که قرار است رئیسی کیا برکنار شود و حبیب کاشانی جایش را بگیرد.

وی ادامه داد: از قهرمانی دفاع نمی کنم. نمی خواهم هم بگویم که تخلف کرده یا نه اما اسم بردن از یک خانم در این ماجرا باعث می شود که برای قهرمانی مشکل خانوادگی ایجاد شود.

رئیسی کیا در ادامه حرفهایش گفت: همواره از دایی سلامتی و درستی دیده ام اما اطرافیانش اطلاعات غلط به او می دهند و برخی کارهایشان درست نیست.

دایی در ادامه گفت: نباید خودمان را به مظلوم نمایی بزنیم. کریمی مسائلی را عنوان کرده که من خبر نداشتم. درخواست من بود که کریمی بیاید و اگر اطلاعاتی دارد بگوید. آقای کریمی کی به شما گفتم که اگر از راه آهن بیرون آمدی بیا پیش من؟ من پشت دستم را داغ کردم که با احساساتم تصمیم نگیرم. شما کجا با دهقان حرف زدید که مدیرعامل راه آهن عوض می شود؟ من این حرفها را نشنیده ام.

وی افزود: چهار سال پیش در برنامه “۹۰” به کفاشیان گفتید که لیوان را بدون اجازه من برنمی دارد اما حالا با حرف های علی آبادی حقانیت من معلوم شد که ساعت ۱۰ و نیم صبح از ریاست جمهوری نامه محرمانه آمد که مرا از تیم ملی برکنار کنند.

در ادامه مولایی و مسعود اکبری هم مهمان تلفنی برنامه “۹۰” شدند.

اکبری گفت: با دایی دو سال کار کردم و در سلامت ایشان هیچ شکی ندارم اما متاسفانه با اطلاعات غلطی که به ایشان دادند ایشان را وارد ماجرا کردند. از مولایی می پرسم که آیا شماره حساب یک خانم را به من نداد که دو میلیون تومان را به آن حساب بریزم؟

مولایی گفت: بعد از این که ماجرا پیش آمد، به دایی گفتم و کاغذی را که شماره حساب رویش بود پاره کردم.

اکبری ادامه داد: چرا بهمن دهقان که توی گوشم زده بود سه هفته قبل به من زنگ زد و گفت” کم و کسری دارم یا نه” و شماره حساب را از من خواست؟

مولایی: اگر من شماره حساب را به اکبری داده باشم، او نباید قبل از واریز پول استعلام کند یا به مسئول تیم گزارش دهد؟

اکبری همچنین گفت: در جریان مامانی مرا متهم کردند. من مبلغی از او قرض گرفتم و به او برگرداندم. همه می دانند که دایی کسی نیست که به او بازیکنی را تحمیل کنم. چرا مامانی حالا این ماجرا را به یاد آورده است؟

در ادامه پای بهمن دهقان هم به ماجرا باز شد و او هم یکی از خطوط تلفن برنامه را اشغال کرد. دهقان درباره اظهار نظر اکبری گفت: از مرتضی کریمی پرسیدم که از تخلفات قهرمانی چیزی می داند که ما ندانیم؟ دایی هم گفت نیتش فقط “قهرمانی” نیست. کریمی هم گفت که به اکبری شماره حساب داده که پولی را واریز کند. من هم با اکبری تماس گرفتم که شماره حساب را از او بگیرم.

وی ادامه داد: کریمی دروغ می گوید که من گفته ام قرار است کاشانی مدیرعامل راه آهن شود.

کریمی در ادامه گفت: آقای دهقان شما نگفتی که مالک باشگاه راه آهن از نتایج تیم ناراضی است و می خواهد مدیرعامل را تغییر دهد؟

دهقان در پاسخ سوال کریمی گفت: نه من چنین حرفی نزدم.

در ادامه و در حالی که بحث کریمی و دایی به صورت دوطرفه ادامه داشت و هر کس حرف خود را می زد، فردوسی پور از دو طرف پرسید: این بحث ها را فعلا رها کنید؛ پول را چه کسی به چه کسی داد؟!

دایی و کریمی همچنان در حال صحبت کردن بودند اما فردوسی پور گفت: دیگر وقت نداریم…

 

برنامه “۹۰” ماراتن گونه این هفته چهار ساعت و نیم به طول انجامید.

سوال مسابقه پیامکی برنامه این هفته: به نظر شما در دیدار تیم های فوتبال ایران و تایلند چه نتیجه ای رقم می خورد؟

 

۱ – برد ایران با اختلاف بیش از دو گل – ۳۹ درصد

۲ – برد ایران با اختلاف دو گل – ۳۷ درصد

۳ – برد ایران با اختلاف یک گل – ۱۹ درصد

۴ – مساوی – ۳ درصد

۵ – برد تایلند – ۲ درصد

 

تعداد شرکت کنندگان: کمی بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.